אחד מראשי הקואליציה מאשים שראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו עומד מאחורי המתקפה של ח"כ דוד אמסלם על בית המשפט העליון - ואילו נתניהו טוען שדברי אמסלם אינם מקובלים עליו וש"הניסיון לייחס לי את דבריו ולעשות משקר זה הון פוליטי הוא מגוחך". במקביל, שר האוצר בתקופת נתניהו ישראל כץ נותן גיבוי לאמסלם ואומר בריאיון לאולפן ynet כי "יש לו סגנון מיוחד".
3 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו
בנימין נתניהו
שוחח עם חיות אחרי דברי אמסלם. נתניהו
(צילום: אלכס קולומויסקי)
לאחר סערת מכתבה של נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות לח"כ אמסלם מהליכוד, לאחר שזה תקף אותה מעל בימת הכנסת ותהה "מה היא שתתה?", תקף שר המשפטים גדעון סער, יו"ר תקווה חדשה, את נתניהו: "הקול קול דודי והידיים ידי ביבי".

"התקפותיו חסרות המעצורים של אמסלם על בית המשפט העליון, שופטיו ונשיאתו הן חלק ממערכה שיטתית ומתוכננת לדה-לגיטימציה לכל מוסדות החוק במדינה שנובעת מאינטרס אישי על רקע משפט נתניהו", הוסיף סער. "מטרת המתקפות להטיל מורא על שופטי ישראל, כמו גם על רשויות החקירה והתביעה. לא אתן להם להרוס את המדינה! לא במשמרת שלי".
יו"ר האופוזיציה נתניהו הגיב לכך ואמר: "שוחחתי עם נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות ואמרתי לה שדבריו של חבר הכנסת אמסלם אינם מקובלים עלי, אינם משקפים את עמדתי ונאמרו שלא בידיעתי. בדמוקרטיה אין שום גורם שהוא חסין מפני ביקורת, אבל הביקורת חייבת להיות עניינית, לגופו של עניין ולא לגופו של אדם".
3 צפייה בגלריה
גדעון סער
גדעון סער
"מערכה שיטתית ומכוונת". גדעון סער
(צילום: אלכס קולומויסקי)
נתניהו הוסיף: "הניסיון הציני של בעלי עניין לייחס לי את דבריו של ח"כ אמסלם ולעשות משקר זה הון פוליטי הוא מגוחך, בפרט על רקע קריאתי להקמת ועדת חקירה ממלכתית שתמנה הנשיאה חיות, כדי לבדוק את פרשת הריגול החמורה של המשטרה נגד אזרחי ישראל".
לפני כן, חברו לסיעה ח"כ ישראל כץ דווקא נתן גיבוי בריאיון לאולפן ynet לדברי אמסלם: "הוא מדבר מדם ליבו, עם הרבה שכל והיגיון והוא מתבל את זה בסגנון מיוחד. יש לו טענות קשות וענייניות כלפי מערכת המשפט והוא מבטא אותן. נושא המינויים הפוליטיים - הוא כאחראי על רשות החברות שמו לו וטו מוחלט ופתאום רואים שממנים את עמיר פרץ. אומרים ליועמ"ש 'אבל יש כאן זיקה פוליטית, הוועדה פסלה', והוא אומר 'לא, זו הייתה המלצה'".
שר האוצר לשעבר סירב לבקר את אמסלם ואמר: "אני מרגיש שהייתה כאן כפילות בהתייחסות. מה שלא נתנו לנו, נותנים לממשלה הזו. למה פסלו אצלנו אנשים בגלל זיקה פוליטית ועכשיו שבאו וועדה פסלה, והיועמ"ש נתן להם. בישראל חושבים שבידי השופטים הצדק המוחלט, בארה"ב כולם שווים בפני החוק. אני מציע לקחת כמה מהדברים שם ולהכניס לכאן - שכולם ירגישו שיש שוויון כלפי החוק".
3 צפייה בגלריה
הלווייתה של מרים נאור
הלווייתה של מרים נאור
"לא לזרוע פילוג והסתה". אסתר חיות
(צילום: יואב דודקביץ')
אתמול בכנסת תקף אמסלם את חיות, תוך שהוא רומז כי היא גזענית כלפי מזרחים: "אל תחשבי שאנחנו אהבלים, במקום לכתוב קשקושי שטויות שאת עצמך לא מבינה, תכתבי מר אמסלם אני לא סובלת אותך, לא סובלת את האמסלמים ולא המכלופים ולא אתן לכם סיוע למה זה שלנו'. כשאני אמרתי שהשופט 'שתה בקבוק ערק', תגידו לי אתם מה שתתה גברת חיות, מציע לכל אחד לבחור את המשקה".
הנשיאה חיות הגיבה לכך במכתב חריגה ששלחה לאמסלם, שבו כתבה: "אין דבר רחוק יותר מן האמת מלומר עליי שאני לא סובלת את האמסלמים והמכלופים, ואני תוהה מנין כל הרעל והשנאה שמביאים אותך לומר דברים קשים כל-כך על אנשים שאתה בכלל לא מכיר. וכן – אני בהחלט נהנית לשתות לפעמים כוסית של ערק טוב עם המשפחה והחברים, אבל אין לזה שום קשר לפסקי הדין שאני כותבת וכותבים חבריי. אלה נכתבים בדעה צלולה לחלוטין על פי הדין, וכמיטב היכולת והידע המשפטיים שלנו – רק זה".
"הגענו רחוק בחיים, אני ואתה. אני לבית המשפט העליון ואתה היית שר בישראל והיום חבר כנסת", סיכמה. "אני מאמינה שמהמקום שאליו זכינו להגיע יש לנו – לי וגם לך – חובה לעשות טוב, לתרום לאחדות בישראל ולא לזרוע פילוג והסתה".
היום, לאחר מכתבה של חיות, הגיב אמסלם ב"גלי ישראל": "פסק הדין שלה הדהים אותי, חשבתי שהיא תתקן את השטות הזאת, לכן פסק הדין שלה מבייש אותה. המכתב הזה רק מראה לטעמי שהיא הבינה שהיא שגתה, היא חשבה שזה יעבור ככה והיא לא הבינה שאותי לא משפילים. ואני איש הגון לא פחות מהם, לדעתי יותר, ואני לא חכם פחות מהם ואני קורא המון, בכל החומרים, בכל נושא. ולכן לא יכול להיות פסק דין כזה, יתהפך העולם גברת חיות, לא יכול להיות. שבי עם עצמך ותראי איפה טעית את".