2 צפייה בגלריה
רבקה פרידמן-פלדמן
רבקה פרידמן-פלדמן
רבקה פרידמן-פלדמן וברוורמן
(צילום: דוברות הרשות השופטת, הנהלת בתי המשפט)
ראש הרכב השופטים במשפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, השופטת רבקה פרידמן-פלדמן, קודמה לשופטת בכירה בבית המשפט המחוזי בירושלים. בנוסף, נאווה ברוורמן, אשתו של צחי ברוורמן המשמש ראש הסגל של ראש הממשלה, מונתה לשופטת בכירה גם היא - בבית המשפט השלום בתל אביב. על קידום השתיים חתם השר עמיחי אליהו, ולא השר יריב לוין, בהסכמה עם נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות.
ברשות השופטת הדגישו כי ההחלטה ניתנה לאליהו "בשל מניעות שר המשפטים, חבר הכנסת יריב לוין, לדון בעניינן של השופטות". ההמלצה על קידום השופטות ניתנה בסבב הקידום הנוכחי. הקידום של פרידמן-פלדמן התבצע כחלק מכמה מינויים שאינם דורשים את כינוס הועדה לבחירת שופטים, אלא נערכים על ידי שר המשפטים בהסכמת נשיא בית המשפט העליון. כאמור, משום שלוין הודיע על "מניעות", חתם אליהו על המינויים, אחרי שהוסמך לכך על ידי הכנסת.
2 צפייה בגלריה
ישיבת ממשלה
ישיבת ממשלה
נמנע מלדון בעניין השופטות. לוין
(צילום: אלכס קולומויסקי)
שמה של השופטת נאווה ברוורמן, המבקשת להתמנות לכהונת שופטת מחוזית, עלה מספר פעמים במרוצת השנים האחרונות בדיוני הועדה לבחירת שופטים, אך היא לא קודמה לתפקיד בשל חוות דעת מקצועיות.
בנוסף, בהתאם להמלצות של נשיאי בתי המשפט הרלוונטיים מינה לוין במהלך חודש פברואר, בהסכמתה של חיות, את השופטים יהושע גייפמן וירון לוי כשופטים בכירים של בית המשפט המחוזי תל אביב; את השופט אברהם יונתן כשופט בכיר של בית המשפט המחוזי נצרת; את השופטים אבינור שאול וגזית יובל כשופטים בכירים של בית המשפט השלום תל אביב, ואת השופטת שרון ריבה כשופטת בכירה של בית המשפט השלום פתח תקוה.
כמו כן, מונו בחודשי אפריל ויוני בהתאמה השופט פלאח זאיד כשופט בכיר של בית משפט השלום חיפה והשופטת קויפמן עירית כשופטת בכירה של בית המשפט השלום באר שבע.