אישה בשנות ה-40 לחייה נהרגה אחר הצהריים (יום שני) בטיול ג'יפים סמוך לשאר ישוב שבגליל העליון. יחד עמה היו שבע בנות נוספות, שנפצעו באורח קל ובינוני, וגם הנהג נפצע באורח קל. המשטרה פתחה בחקירת נסיבות התאונה, והערכה הראשונית היא שהנהג איבד שליטה על הרכב.
3 צפייה בגלריה
זירת התאונה סמוך לשאר ישוב
זירת התאונה סמוך לשאר ישוב
זירת התאונה סמוך לשאר ישוב
(צילום: כבאות והצלה צפון )
3 צפייה בגלריה
זירת התאונה סמוך לשאר ישוב
זירת התאונה סמוך לשאר ישוב
(צילום: דוברות איחוד הצלה)
הדיווח על התאונה התקבל במוקד 101 של מד"א במרחב ירדן בשעה 16:56. חובשים ופרמדיקים של מד"א, שהגיעו לשטח הפתוח שבו התהפך הרכב, טיפלו בפצועות - ונאלצו לקבוע את מותה של אחת מהן. אחת הפצועות, שמצבה בינוני, פונתה במסוק לבית החולים רמב"ם בחיפה - ושש נוספות, לצד הנהג, פונו במצב קל לבית החולים זיו בצפת.
דוד אמר, חובש מד"א, סיפר: "כשהגעתי לזירה ראיתי את הרכב הפוך על הצד וסביבו המולה. מהרכב חולצה אישה צעירה כשהיא מחוסרת הכרה, ללא נשימה וללא דופק, עם חבלה רב-מערכתית. הענקנו לה טיפול רפואי וביצענו פעולות החייאה ממושכות שבסופן נאלצנו לקבוע את מותה. בנוסף הענקנו טיפול רפואי לפצועה עם חבלות בראש ובחזה ופינינו אותה במסוק. שבע פצועות נוספות טופלו ופונו כשמצבן קל".
3 צפייה בגלריה
זירת התאונה סמוך לשאר ישוב
זירת התאונה סמוך לשאר ישוב
זירת התאונה
(צילום: אביהו שפירא)
צוותי כיבוי מתחנת גליל-גולן, בפיקודו של רס"ר ראפת סעד, זינקו גם הם לזירה. עם הגעתם חילצו את הצעירה שנהרגה, והעבירו אותה לטיפול צוותי מד"א - שנאלצו לקבוע את מותה. בהמשך סרקו הצוותים אחר נפגעים נוספים ופעלו לזיכוי הזירה.
בתוך כך, הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (למ"ס) פרסמה היום דוח על תאונות הדרכים בישראל ב-2021. לפי הנתונים, בשנה החולפת אירעו בכבישי המדינה 11,554 תאונות שבהן נפגעו 20,230 בני אדם. מדובר בעלייה של 6.6% לעומת 2020 רוויית הסגרים, ובירידה של 8.8% לעומת 2019. מנתוני הלמ"ס עולה גם כי 364 בני אדם נהרגו בתאונות ב-2021 לעומת 305 בשנה שקדמה לה. מדובר בעלייה של 19.3%. בנוסף חלה באותן שנים עלייה של 18.6% במספר הפצועים קשה, ועלייה של 9.8% במספר הפצועים קל. מספר התאונות הקטלניות בשנה החולפת עמד על 336 - גבוה ב-17.5% לעומת שנת 2020 שבה אירעו 286 תאונות קטלניות.