חשד לרצח בגליל התחתון: אבתסאם אבו עואד, בת 57, נמצאה היום (חמישי) עם סימני דקירות וללא רוח חיים בבית ביישוב עין אל אסד. המשטרה עצרה את בנה (26) בחשד לרצח. הבן, שנמלט מהמקום, נתפס בתום מרדף משטרתי, לאחר שהיה מעורב בתאונה.
הדיווח על המקרה התקבל במוקד מד"א במרחב אשר בשעה 9:28. בעלה של האישה הזעיק את כוחות ההצלה, וחובשים ופרמדיקים של מד"א דיווחו כי איתרו את האישה ללא סימני חיים, וקבעו את מותה. שוטרי המחוז הצפוני הגיעו לזירה יחד עם שוטרי זיהוי פלילי, והחלו באיסוף ממצאים ובחקירת נסיבות האירוע.
1 צפייה בגלריה
זירת הרצח בעין אל אסד
זירת הרצח בעין אל אסד
הבן נמלט ונעצר. זירת רצח האישה בעין אל אסד
(צילום: אביהו שפירא)
מדובר באישה ה-19 שנרצחה מתחילת השנה. הבוקר, בכתבה מקיפה ב-ynet וב"ידיעות אחרונות", הושם דגש על הסחבת בטיפול בקורבנות אלימות במשפחה - לתוכנית הלאומית חסר תקציב, החוקים תקועים, במרכזים לאלימות במשפחה אין מספיק תקנים והרוב המוחץ של התיקים נסגרים.
יו"ר נעמת, חגית פאר, אמרה על כך לאחר הרצח: "האלימות כלפי נשים היא מכת מדינה. עבור 200 אלף נשים בישראל החיות במעגל האלימות כל יום של סחבת נוספת בחקיקה, בשינויים באכיפה - הוא יום של סכנת חיים. לאחר תקופה ארוכה של אי-יציבות פוליטית, צפויה לקום ממשלה בישראל. היא תיבחן על פי מעשיה. ישנן שלל יוזמות שנדחקו ומוסמסו לאורך השנים - מתוכנית לאומית למאבק באלימות במשפחה, דרך חוק פיקוח (איזוק) אלקטרוני ועד אמנת איסטנבול שגם היא הפכה נושא להתגוששות פוליטית".