"זה ריסק לי את החיים לחלוטין עד היום. אני שבר כלי ולא מצליחה להשתקם. הגוף התאושש מהמכות, אבל הנפש לא נרפאה. לפני התקיפה הייתי בשיא הפריחה שלי וחלמתי להקים משפחה. היום אני לא עובדת, לא יוצאת עם חברים, לא יוצאת לדייטים. אני רק שוקעת ועוברת טיפולים פסיכיאטרים. אני רוצה שהצדק ייצא לאור, ושמישהו ייתן את הדין על מה שאחד משומרי הראש של הנשיא ביידן עשה לי".
הדוברת היא תמי בן חיים (30), גרפיקאית וצלמת תושבת ירושלים, נינתו של מנהיגה הרוחני המנוח של ש"ס, הרב עובדיה יוסף. ב-12 ביולי 2022 היא הייתה במקום הלא נכון בזמן הלא נכון. אחרי חצות עשתה בן חיים את דרכה לביתה בסמטאות של שכונת נחלאות, לא רחוק משוק מחנה יהודה. ברחוב שילה נתקלו בה שני אנשי השירות החשאי האמריקני שהגיעו לארץ כחלק מהצוות המקדים לביקורו של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בישראל, ביקור שהתקיים יומיים לאחר מכן. אחד המאבטחים של ביידן, פטריק וויליאם, היה שיכור כלוט לאחר שהוא וחברו בילו בפאב ירושלמי בשוק. הוא ראה את בן חיים ולדבריה התנפל עליה, חבט בה באגרוף בחזה, אחז בה בכתפיים נתן לה סטירות וגם תלש את העגיל שלה. התקיפה נמשכה עד שהמאבטח השני שהיה מאחוריו השתלט עליו ומשך אותו מהמקום.
1 צפייה בגלריה
 תמי בן חיים
 תמי בן חיים
"צעקתי 'הצילו' אבל איש לא שמע אותי". תמי בן חיים
"צעקתי 'הצילו' אבל איש לא שמע אותי", משחזרת בן חיים את הלילה הנורא. "הייתי בייאוש מוחלט. חשבתי שזה הסוף שלי. ראיתי שלאיש שהכה אותי באכזריות היה אקדח. אם החבר שלו לא היה עוצר אותו, הוא 100 אחוז היה הורג אותי". בני זוג שחלפו במקום וראו אותה נסערת, המליצו לה לפנות למשטרה. למקום הגיעו שוטרים, ובן חיים הצליחה להוביל אותם אל שני האמריקנים. השוטרים עצרו את השניים ולקחו אותם לתחנת לב הבירה. באותו לילה הגישה בן חיים תלונה במשטרה.
בהמשך פנתה לרופא ואובחנה כמי שסובלת מחבלות בכל הגוף. בימים שלאחר מכן היתה זרוקה במיטה, מזועזעת מכך שאיש משגרירות ארה"ב, ממשטרת ישראל או ממשרד החוץ לא טרח להרים לה טלפון, לשאול לשלומה, להתנצל ולהציע עזרה. עורך דינה של תמי, ניר יסלוביץ, בירר מה עלה בגורלו של אותו פטריק ויליאם. מהבדיקה שלו עולה כי שעתיים לאחר שהובא לתחנת לב הבירה, הגיעה שיחת טלפון מגורם מדיני בכיר למשטרת ישראל עם הוראה לשחרר מיד את המאבטח. לפי הבדיקה של עורך הדין, כבר בשעה 3 לפנות בוקר הגיעה הקונסולית האמריקנית ושלפה מהמקום את המאבטח. עוד באותו הבוקר הוא הועלה על הטיסה הראשונה לארה"ב ופשוט מולט מהארץ. CNN דיווח שוויליאם הושעה מתפקידו עד להשלמת החקירה, אך לא ברור אם ננקטו נגדו צעדים משמעתיים.
ניר יסילוביץעו"ד ניר יסילוביץ
יסלוביץ מעלה טענות קשות לטיוח החקירה בגלל התערבות הדרג המדיני, כדי שלא לגרום לסקנדל שיעיב על ביקור הנשיא ביידן בישראל. השוטרים אפילו לא עימתו את ויליאם עם תמי בן חיים. בדיקתו העלתה שהמשטרה פשוט סגרה את התיק מחוסר ראיות מבלי להודיע על כך לבן חיים. יסלוביץ פנה במכתב לשר החוץ ולשר לביטחון לאומי בדרישה שיורו על פתיחה מחודשת של החקירה. הוא מבקש שתתבצע בדיקה מדוע המאבטח שוחרר ומולט מהארץ.
יסלוביץ נערך במקביל להגיש תביעה משפטית נגד המדינה. "תמי נלחמת כמו לביאה על הצדק שלה. היא ביקשה ממני שאסגור חשבון עם מי שפגע בה", הוא אמר. "גורמים מדיניים העדיפו צילום עם ביידן ושהביקור יעבור בשקט, במחיר של פגיעה קשה באזרחית תמימה שלא עשתה דבר. אני מצפה שיפתחו את התיק מחדש ולא יטייחו אותו בגלל שמדובר באזרח אמריקני. זה לא מקנה לו חסינות".
מאז המקרה, תמי בן חיים מספרת שהפסיקה לעבוד והיא עוברת טיפולים ואשפוזים פסיכיאטרים. "אתה מדמיין מה היה קורה אם זה היה הפוך, שומר ראש של נתניהו שהיה תוקף אזרחית אמריקנית בארה"ב, היו משחררים אותו אחרי שעתיים וממלטים אותו? אין סיכוי. הוא לא היה רואה אור יום באמריקה".
ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "מיד עם קבלת הדיווח הוזעקו למקום שוטרים שהעבירו את החשוד לחקירה שבסיומה שוחרר בערבות. לאחר מיצוי הפעולות הנדרשות בתיק ובהתייחס לתשתית הראייתית, החליט קצין החקירות מתוקף סמכותו כי אין מקום להמשיך בחקירה והתיק נסגר בהתאם. כל טענה אחרת מקומה להידחות, או לחילופין להפנותה לגורמים הרלוונטיים". ממשרד החוץ לא נמסרה תגובה.
דובר השירות החשאי של ארה"ב, סטיב קופק, מסר: "אמנם אסור לנו להגיב על פעולות או חקירות של כוח אדם, אבל כל חבר בשירות החשאי עומד בסטנדרטיים המקצועיים והאתיים הגבוהים ביותר בממשל הפדרלי, ועניין זה אינו יוצא דופן".