שוב תקרית חריגה במהלך פעילות מעצר של מסתערבים במחנה הפליטים בג'נין: חילופי אש התרחשו לפנות בוקר (בין ראשון לשני) בין כוחות הביטחון לבין מחבלים בעיר הפלסטינית, ובמהלכם נהרגו כמה מחבלים ואחרים נפצעו. בקרב הלוחמים הישראלים לא היו נפגעים. בעקבות התקרית הוכרזה הבוקר שביתה כללית בג'נין.
התקרית אירעה בעקבות מעצר מבוקש, מוחמד סמיר צאלח אבו זינה, תושב מחנה הפליטים בן 26, שריצה בעבר מאסר על רקע מעורבות בפעילות חבלנית מטעם חמאס והג'יהאד האסלאמי. ממידע מודיעיני עלה כי בימים האחרונים הוא ניהל קשר עם אנשי חמאס מרצועת עזה שפועלים להניע פיגועים בשטח ישראל. במערכת הביטחון טוענים שמעצרו סיכל פיגוע שהתהווה בהכוונת גורמי טרור מעזה.
2 צפייה בגלריה
חילופי איש בין כוות הביטחון לפלסטינים בג'נין
חילופי איש בין כוות הביטחון לפלסטינים בג'נין
אמבולנס בג'נין במהלך האירוע
2 צפייה בגלריה
חילופי איש בין כוות הביטחון לפלסטינים בג'נין
חילופי איש בין כוות הביטחון לפלסטינים בג'נין
פלסטינים נושאים את גופות המחבלים ההרוגים אחרי התקרית
בהודעה שפרסם מג"ב נמסר כי לוחמי ימ"ס ומג"ב הגיעו לג'נין על מנת לעצור מבוקש בפעילות טרור, ובשלב מסוים נפתחה "אש כבדה" לעבר הכוח – מטווח קצר ועל ידי מספר רב של מחבלים. בהודעה נאמר כי חמישה מחבלים "נוטרלו", אך לא נמסר מה מצבם.
בידי צה"ל ארבע מגופות המחבלים שנהרגו בחילופי האש. לפי הגרסה הצה"לית לאירוע, כוח של מסתערבים נתקל בתום פעילות המעצר – כאשר כבר החל להתקפל חזרה אל מחוץ לג'נין – באש מדויקת שנורתה מכמה מוקדים במקביל, על ידי מספר גדול של מחבלים – מטווחים של 30 עד 70 מטרים. בין המחבלים שירו היו גם צלפים.
בעקבות התקרית פרסם הג'יהאד האיסלאמי הפלסטיני הודעה שבה הטיל על ישראל את האחריות להרג ארבעת הפלסטינים הלילה, והכריז כי "דמם לא נשפך לשווא". במקביל, לשכתו של הנשיא הפלסטיני אבו מאזן פרסמה הודעת גינוי והזהירה כי האירוע יוביל ל"פיצוץ המצב".
מדובר בתקרית שנייה בג'נין תוך שבועיים. בתחילת החודש נתקלו לוחמי ימ"מ וצה"ל בירי כבד ובהשלכת מטעני חבלה מצד פלסטינים. הלוחמים נטרלו כמה מהם. ההיתקלות התרחשה בזמן שהכוח נכנס לעיר הפלסטינית לצורך ביצוע מעצרים.