הזירה בנתניה, היום
(צילום: טל שחר)

הגבר בן ה-34 שנורה למוות הלילה (בין שישי לשבת) בנתניה על ידי שוטרים הוא מיכאל חסן. אימו זואל אמרה כי לא היה מקום לירות בו כדורים חיים, מאחר שהיה נתון בהתקף - ולכן רץ עם סכינים לכיוון השוטרים והחובשים שהוזעקו למקום. האם ביקשה לחקור מה קרה, ומה הוביל לירי בבנה - והמחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) פתחה בחקירת האירוע.
4 צפייה בגלריה
מיכאל חסן, שנורה על ידי שוטר בנתניה
מיכאל חסן, שנורה על ידי שוטר בנתניה
מיכאל חסן, והזירה בנתניה
(צילום: טל שחר, באדיבות המשפחה)
4 צפייה בגלריה
מיכאל חסן ואמו
מיכאל חסן ואמו
"ביקשתי שיתייחסו אליו יפה". מיכאל חסן ואמו זואל
(באדיבות המשפחה)
חסן נורה הלילה על ידי שוטרים, אחרי דיווחים למשטרה לפיהם הוא תוקף את אימו ומנפץ חלונות בדירה שבה התגורר בנתניה. "הוא היה בטירוף, ביקשתי שיתייחסו אליו יפה", סיפרה אימו זואל חסן ל-ynet. "העלו אותי לקומה העליונה במלון הדירות, שוטרת שמרה עליי, ואז שמעתי יריות. גם אם הוא יצא עם סכינים לכיוון השוטרים, אי אפשר היה לנטרל אותו? היו חייבים לירות לעברו כל כך הרבה כדורים?".
"למה ירו בו מטווח קרוב? למה צריך לירות בו אחרי אקדח טייזר?", תהתה אחותו מוקדם יותר. "הוא דאג לאמא כל השבוע והיה פה איתה. למה לירות באדם עם התקף? זה מחדל".
חוקרי הזיהוי הפלילי של מרחב שרון במשטרה הגיעו הבוקר למלון הדירות בעיר, שם אירע הירי, כדי להמשיך לאסוף ממצאים מהזירה. בקומה הראשונה נראו שברי זכוכיות והרס, זכר למה שהתרחש בשעות הלילה.
האדם שהתקשר למשטרה סיפר כי הוא שומע צעקות וקולות של חלונות מנופצים. שוטרים הגיעו למקום ביחד עם חובשי מד"א מתחנת נתניה, וחסן הגיע כשהוא אוחז בכמה סכינים והחל, לפי המשטרה, להשתולל ולאיים עליהם. עדת ראייה סיפרה כי "הוא היה אחוז אמוק ורץ עם סכין, ממש בכיוון השוטרים".
4 צפייה בגלריה
זירת הירי בנתניה
זירת הירי בנתניה
(צילום: טל שחר)
4 צפייה בגלריה
זירת הירי בנתניה
זירת הירי בנתניה
(צילום: טל שחר)
"אחי היה מאושפז בעבר. הוא סבל מהתקפי אפילפסיה קשים מאוד. הוא היה בהתקף קשה ויצא החוצה. הוא נפל מירי אקדח הטייזר. הם ירו בו ארבעה כדורים לפחות", הוסיפה האחות מוקדם יותר.
היא סיפרה כי האם הייתה בהלם. "נדרוש שיחקרו מה קרה לאח שלי. הוא לא היה פוגע בה, ותמיד דאג לה. היא לא מצליחה לעכל מה קרה כאן. איך ירו בו?". גם גיסו של חסן תהה למה לא ירו ברגליו. "מכירים אותו, הוא היה מאושפז. למה לירות בו מטווח קרוב כל כך? רץ עם סכין, איים, תירו ברגליים. למה להרוג?".
עו״ד רותם כהן, המייצג את המשפחה של מיכאל שנורה בנתניהעו"ד רותם כהן
המשטרה מסרה הלילה כי השוטרים ניסו לנטרל את חסן באמצעות אקדח טייזר, אולם הוא המשיך להתקדם לעברם עם הסכינים השלופות - והם ירו בו למוות. לפי המשטרה, הוא סיכן את חייהם של השוטרים ושל צוותי הרפואה, והיה "סיכון ממשי ומיידי לחייהם". מותו נקבע במקום על ידי גורמי רפואה וגופתו הועברה למכון לרפואה משפטית באבו כביר. בקרב השוטרים והחובשים לא היו נפגעים.
עורך הדין רותם כהן, שמייצג את המשפחה, אמר מוקדם יותר כי "מדובר בטרגדיה קשה, בנסיבות אשר היה ניתן למנוע זאת. ספק רב אם היה צורך להגיע לתוצאה קשה כל כך ונראה כי היה ניתן לנטרל את המנוח בדרך קשה פחות".