סרטון המתעד את ניסיון הפיגוע ביום שישי במחסום סאלם הופץ היום (א') ברשת: מדובר בסרטון פנימי של החטיבה המרחבית מנשה, שבו נראה באופן חלקי מסלול נסיעתם של שלושת המחבלים מאזור טול כרם אל המחסום, שם פתחו בירי לעבר כוח מג"ב במקום. הלוחמים הרגו שניים מהמחבלים ופצעו קשה את השלישי.
בסרטון נראה שחזור נתיב הגעת המחבלים: הם התקרבו לגדר וכשזיהו את לוחמי מג"ב, עם עברו לתחנת דלק ונטמעו במיניבוס של שוהים בלתי חוקיים, שנתפס לבסוף מבלי שהלוחמים ידעו שיש בתוכו מחבלים. המיניבוס נתפס ללא התרעה מודיעינית, בפעילות יזומה לעצירת שב"חים. בסרטון נראה חלק מקרב היריות בין המחבלים ללוחמי מג"ב.
בצה"ל מעריכים שמדובר בחולייה מקומית שהתכוונה לבצע פיגוע ירי נרחב בשילוב דקירות בעומק שטח ישראל, ככל הנראה בירושלים. הסרטון חושף את הצוואה שאחד מהם השאיר בביתו.
1 צפייה בגלריה
תיעוד ניסיון הפיגוע שסוכל במעבר סאלם
תיעוד ניסיון הפיגוע שסוכל במעבר סאלם
מתוך הסרטון


מפקדת הכוח שירה במחבלים, סמלת-שנייה ש', שיחזרה מוקדם יותר היום את השתלשלות האירועים: ב-4:00 בבוקר של יום שישי היא החלה משמרת עם הצוות שלה במחסום. אחרי טיפול בקבוצת השוהים הבלתי חוקיים היא עמדה עם לוחם נוסף מאחורי בטונדה במקום, כשלפתע שמעו קול ירייה, שמיד הפך לצרור.
"הסתובבנו וראינו תמונה מאוד ברורה של מחבל עומד ויורה לכיווננו", סיפרה ש'. "צרחתי לצוות שלי לתפוס מחסה ודרכנו את כלי הנשק. מאותו רגע התנהל קרב יריות בינינו לבינם. מחבל אחד עמד ממש בבטונדה מולנו, התכופף בדיוק כמונו, וירה עלינו בלי להפסיק. שני המחבלים האחרים זזו ממקום למקום, אז אני פחות זוכרת אותם.
"מה שעבר לי בראש באותם רגעים זה 'אני לא מאמינה שאני הולכת למות ככה'. אני מסתכלת על המחבל והוא לא מזיז ממני את העיניים לשנייה. גם אני לא מזיזה את העיניים והבנתי שזה או אני או הוא. באותם רגעים חשבתי לעצמי שאני הולכת למות בפיגוע הזה, כי מולנו שלושה מחבלים עם רובי קרלו".
במקביל לפקודות לצוות להסתתר ולהשיב אש הספיקה ש' להורות לש.ג לדווח על תקרית "פטיש חם". עד שהגיעה התגבורת, הצוות של ש' הספיק לחסל שניים מהמחבלים ולפצוע באורח קשה את השלישי. "קרב היריות בינינו לבינם התרחש בקור רוח מוחלט, הלוחמים תפעלו וירו שצריך", סיכמה.