ג'ארד קושנר, יועצו הבכיר של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, נשאל היום (ב') בשיחה עם כתבים כיצד ארה"ב יכולה להבטיח שישראל לא תספח שטחים. הוא השיב: "יש לנו יחסי אמון עם ישראל. הנשיא טראמפ מחוייב לזה. ישראל הסכימה לא להתקדם בלי הסכמה אמריקנית".
2 צפייה בגלריה
ג'ארד קושנר יועץ בכיר לנשיא ארצות הברית ב בית הלבן בנימין נתניהו ו דונלד טראמפ
ג'ארד קושנר יועץ בכיר לנשיא ארצות הברית ב בית הלבן בנימין נתניהו ו דונלד טראמפ
קושנר, טראמפ ונתניהו
(צילום: רויטרס)
לדברי קושנר, בוושינגטון לא מתכוונים לתת "אור ירוק" למהלך למשך זמן מה. "אנחנו מאמינים שהם (ישראל - א.א) יעמדו בהתחייבות הזאת", הוא אמר - והוסיף: "רבים שאלו אותנו בעת שהעברנו את השגרירות למה לא קיבלנו משהו בתמורה. הנשיא קיבל את אמון הישראלים וזה הוכח כבעל ערך".
בנוגע לסוגייה הפלסטינית, אמר קושנר, כי "קיימת הצעה נדיבה לגבי מדינה פלסטינית וחילופי שטחים". לדבריו, הפלסטינים אמרו שהם "רוצים להוריד את הסיפוח מסדר היום.עכשיו זה ירד מהשולחן - אז הם יכולים לחזור למשא ומתן".
עוד הוסיף קושנר: "טראמפ הציג את חזון השלום שלו בינואר. אנשים חשבון שמדובר על פתרון של מדינה אחת וראו שמדובר על שתי מדינות. לראשונה ישראל קיבלה מפה והסכימה להתקדם לעבר מדינה פלסטינית. זו הייתה פריצת דרך גדולה שהוכיחה לעולם את מידת הרצינות שלה".

2 צפייה בגלריה
אבו מאזן
אבו מאזן
"רמת האמינות של הפלסטינים - בשפל של כל הזמנים". אבו מאזן
(צילום: רויטרס)
לדבריו, "באיחוד האמירויות סברו שעל-ידי נורמליזציה של היחסים עם ישראל הם יוכלו למנוע את הסיפוח ולתת לפלסטינים תקווה לפתרון שיושג במו"מ. בשלב מסוים - גם הסכסוך הישראלי-פלסטיני ייפתר. טראמפ מוכן לזה. הושטנו יד להנהגה הפלסטינית ואמרנו להם שאם ירצו לשבת למו"מ עם ישראל - הם מוזמנים. נראה מה הם יחליטו לעשות".
קושנר אמר עוד כי "חייהם של הפלסטינים יכולים להשתפר. יכולה להיות להם מדינה משלהם, כבוד לאומי ושגשוג כלכלי. לצערנו, כל הצעה שהונחה לפתחם נדחתה. העולם כבר אוטם את אוזניו מלשמוע את הטיעונים האוטומטיים שלהם נגד כל מהלך. רמת האמינות שלהם הידרדרה לשפל של כל הזמנים. אי אפשר לעזור למי שלא רוצה לעזור לעצמו. אני לא מצליח להבין איך הפעולות של ההנהגה הפלסטינית משפרות את מצב הפלסטינים".
יועצו של טראמפ הדגיש כי האיום המשותף מאיראן קירב בין ישראל למדינות רבות במזרח התיכון. "לא היו טילים ישראליים שנחתו בסעודיה או באיחוד האמירויות, אלא טילים איראנים. אין סוכנים ישראלים שפועלים בלבנון; יש סוכנים איראנים.
"גורמים באזור שותפים יותר ויותר לדעה על ההשפעה השלילית של איראן ומקומה השתנה דרמטית בזכות מנהיגותו של טראמפ והסנקציות שהוטלו עליה. זה יימשך. ככל שמדינות כמו ישראל ואיחוד האמירויות יתקרבו - יהיה קשה יותר לאיראן לכבוש ולסכסך".