מלשכת שר הביטחון נמסר כי השר בני גנץ סיים היום (ב') ביקור רשמי באזרבייג'ן שעליו לא פורסם טרם יציאתו מהמדינה. לפי ההודעה הביקור עסק בנושאים מדיניים וביטחוניים, ובהעמקת שיתופי הפעולה בין המדינות.
2 צפייה בגלריה
בני גנץ בביקורו באזרב
בני גנץ בביקורו באזרב
שר הביטחון סוקר משמר כבוד באזרבייג'ן
(צילום: ניקול לסקבי, משרד הביטחון)

2 צפייה בגלריה
בני גנץ בביקורו באזרב
בני גנץ בביקורו באזרב
גנץ והמשלחת עם המארחים בבאקו. דנו גם על התקדמות היחסים עם טורקיה
(צילום: ניקול לסקבי, משרד הביטחון)
המדינה שבקווקז גובלת באיראן, ונחשבת לבעלת ברית של ישראל מול טהרן. בין היתר נחתמו שורת עסקאות נשק ישראלי לאזרבייג'ן, ולפי פרסומים בעשור הקודם, ישראל השתמשה במתקנים במדינה לצורך פעילות התקפית באיראן. לפני כמה חודשים ביקר במדינה שר האוצר אביגדור ליברמן. לפי האוצר, מטרת הפגישות הייתה בין היתר הכשרת הקרקע להגדלת יבוא נפט מהמדינה המוסלמית.
במסגרת הביקור, נפגש שר הביטחון עם נשיא אזרבייג'ן אילהאם אלייב, התקבל במשמר כבוד במשרד ההגנה ונפגש עם שר ההגנה הגנרל זאקיר חסאנוב, וביקר במפקדת משמר הגבולות של אזרבייג'ן באירוחו של ראש מערך משמר הגבולות, הגנרל אלצ'ין גולייב.
לפי הודעת לשכתו של גנץ, הוא ביקש להדגיש בביקורו את "חשיבות היחסים האסטרטגיים בין ישראל לאזרבייג'ן, וכן את הצורך להמשיך ולפעול למען השלום והיציבות בעולם ובאזור". שר הביטחון, נמסר, הציג את השינויים במזרח התיכון בעקבות הסכמי אברהם, וכן דן עם השותפים על התקדמות היחסים בין ישראל לבין טורקיה ובין שותפות נוספות באזור ובעולם.
למשלחת שר הביטחון הצטרפו מנכ״ל משרד הביטחון, אלוף במיל׳ אמיר אשל, ראש האגף הביטחוני-מדיני במשרד הביטחון דרור שלום והמזכיר הצבאי לשר הביטחון תא״ל יקי דולף.