פרקליטות מחוז דרום הודיעה היום (ג') למתלוננת נגד הרב נתנאל שריקי מנתיבות כי לא יוגש נגדו כתב אישום. זאת משום שאין די ראיות על מנת להרשיעו בהליך פלילי בשניים מהמקרים ובשל "חוסר אשמה" ביחס למתלוננת נוספת. עורכת הדין של שתיים משלוש המתלוננות נגד שריקי אמרה כי תערער על ההחלטה, והוסיפה כי ככל הנראה תוגש נגדו תביעה אזרחית.
2 צפייה בגלריה
הרב נתנאל שריקי
הרב נתנאל שריקי
לא יועמד לדין. הרב נתנאל שריקי
שריקי נעצר לפני חצי שנה בחשד שביצע עבירות מין בנשים שהגיעו אליו לייעוץ. החקירה נפתחה בעקבות תלונות שהגישו שתי נשים שנפגשו איתו. הרב זומן לחקירה בתחנת המשטרה בבאר שבע, שם עומת עם המתלוננות והוחלט לעצור אותו.
אחת המתלוננות סיפרה כי הגיעה אל הרב כחודשיים לפני המעצר כדי לבקש ברכה וסגולה לפרנסה טובה ולבריאות. לדבריה, בשלב מסוים, טען הרב שהוא רואה דברים באזור החזה שלה וביקש ממנה לפשוט את חולצתה ולהסיר את חזייתה ולאחר מכן נגע בה.
2 צפייה בגלריה
התכתבות המתלוננת עם בתה
התכתבות המתלוננת עם בתה
התכתבות אחת המתלוננות עם בתה
(צילום: shutterstock)
מתלוננת נוספת, בשנות ה-40 לחייה, סיפרה שהגיעה לקבל ייעוץ, ובשלב מסוים ביקש ממנה הרב לחשוף בפניו את החזה שלה ולהרים את חולצתה, בנימוק שהוא "צריך לראות את כל השכבות ושהכול בסדר".
בחקירה התברר כי העוזר של הרב ניסה להניא את המתלוננות מלהגיש תלונה ושלח נשים שינסו לשכנע אותן לחזור בהן. אחת הנשים שנשלחה למתלוננות אמרה: "את לא רוצה שיגמור כמו ברלנד".
הפרקליטות מסרה בתגובה: "הפרקליטות הודיעה היום למתלוננות שהוחלט לסגור את התיק נגד הרב, זאת בהיעדר ראיות מספיקות ביחס לשתי מתלוננות ובעילה של חוסר אשמה ביחס למתלוננת נוספת. בשל צנעת הפרט, לא נוכל להרחיב מעבר לכך. למתלוננות זכות ערר כחוק".
עורך דינו של שריקי, ציון אמיר, מסר: "שמח על החלטת הסגירה הנכונה והצודקת, וכך טענתי מלכתחילה. צריך לשבח את הפרקליטות שלא נכנעה למסע היחצ"ני שליווה את הגשת התלונה".