סכסוך שכנים במושב הסמוך לרמלה הסלים עד לשליפת נשק וירי לרצפה: האירוע החל ביום שישי האחרון בשעה 16:30 לאחר שהכלב של חבר כיתת הכוננות ביישוב נשך נער בן 17 המתגורר גם הוא במושב. בעקבות הנשיכה נוצרה מהומה שכללה גם עימות עם בני משפחה של הנער שננשך, וחבר כיתת הכוננות ובעל הכלב שלף את הנשק שלו, ובסופו של דבר אף ירה לכיוון הרצפה.
תיעוד: העימות במושב עם חבר כיתת הכוננות
דודו של הנער, המתגורר ברמלה, והיה עד לאירוע סיפר כי "אני עד עכשיו רועד מפחד על מה שעברנו ביום שישי במושב. אני לא מתבייש לומר שמהפחד יצא לי שתן במכנסיים, כששמעתי את היריות, ולדעתי היו ארבע, שהוא ירה לעבר הרצפה. פחדתי שאיזה כדור יעוף ויפגע בילדים שעמדו לידנו. זה נשק שאמור להגן על תושבי המושב מפני מחבלים. על מה השכן שולף נשק ויורה? שום דבר לא יכול להצדיק דבר כזה שרק בנס גדול נגמר בלי פצועים או חלילה הרוגים".
לגבי האירוע הוא אומר כי "אחרי הנשיכה אחי התקשר לשאול אם הכלב מחוסן ואחרי זה יצאנו מהבית שלנו שלושת האחים והשכן התקדם לעברנו עם נשק מהבית. בלי שום קשר למי צודק, מי בכלל יוצא לסכסוך שכנים עם נשק? ואחרי זה הוא מפנה אותו לעבר אחי וגם יורה באמצע המושב בלי חשבון".
למקום הוזעקו שוטרים מתחנת משטרת רמלה שפתחו בחקירה. שלושת האחים נחקרו ונטען נגדם כי איימו על השכן בעל הכלב אך הם מכחישים: "רצינו רק לשאול אם הכלב מחוסן כדי לדעת ולעדכן את הרופאים". בסיום חקירתם ביום שישי שוחררו למעצר בית בן חמישה ימים וגם מי שהחזיק בנשק וירה לקרקע שוחרר למעצר בית בן חמישה ימים.
1 צפייה בגלריה
חבר כיתת כוננות במושב ניר צבי יוצא עם נשק ארוך ויורה
חבר כיתת כוננות במושב ניר צבי יוצא עם נשק ארוך ויורה
חבר כיתת כוננות במושב ניר צבי יוצא עם נשק ארוך ויורה
עו"ד אורן ששון שמייצג את שלושת האחים מסר כי "איזו משוואה - מי שאחז בנשק ארוך וירה נשלח למעצר בית וגם אלה שהותקפו נשלחו למעצר בית של חמישה ימים. מדובר באנשים עובדים. זה פשוט סרטון שקשה להאמין שהוא אמיתי: נשק שחולק לאזרחים להגן מפני מחבלים מופנה לעבר השכן ולא משנה מי צודק כרגע. במקרה הכי גרוע האיש הזה היה צריך להסתגר בבית ולהזעיק את המשטרה ולדווח מה שהוא חושב. אבל לצאת עם נשק ארוך ועוד לירות לקרקע שיכול היה לעוף נתז ולפגוע במישהו? היינו יכולים להיות בסיפור אחר של פצוע או הרוג חלילה. המשטרה חייבת לעשות בדק בית בכל נושא הנשקים שהיא מפזרת".
דוד יפרח, ראש מועצה אזורית שדות דן, שהמושב נמצא בשטחו מסר כי "מדובר באירוע חריג של סכסוך בין שכנים אשר אינו מאפיין את המרקם הקהילתי האיכותי ונורמות ההתנהגות ביישוב. לעניין השימוש בנשק הנושא נחקר על ידי משטרת ישראל אשר היא מקור הסמכות ותחת חסותה והוראותיה פועלות כיתות הכוננות".
חבר כיתת הכוננות ויו"ר ועד המושב לא הגיבו לפניות ynet. גם משטרת מרחב שפלה לא מסרה תגובה לאירוע.