אמה צורקוב, אחותה של האזרחית הישראלית אליזבט צורקוב שנחטפה לפני יותר משנה בעיראק, התעמתה עם ראש הממשלה העיראקי שיאע א-סודאני במהלך ביקורו בארה"ב. באירוע שכינס הלילה (בין שישי לשבת) בוושינגטון התפרצה האחות לדבריו של א-סודאני והטיחה בו דברים קשים.

"היא מוחזקת בשבי במדינה שלך! אתה לא עושה כלום כדי להציל אותה! ואתה לא יכול, כי הם השותפים שלך בממשלה, הם עובדי ממשלת עיראק", אמרה אמה תוך שהיא מתייחסת למיליציה "כתאיב חיזבאללה", מיליציה עיראקית פרו-איראנית (אין לה קשר ישיר לחיזבאללה בלבנון) - שלפי הדיווחים אנשיה הם שחטפו את אליזבט. "אתה צריך להתבייש בעצמך! אתה לא עושה כלום לעזור לה ולהציל אותה. היא חפה מפשע! ואתה יודע את זה!", צעקה האחות.
היא הוסיפה, תוך ששאר הנוכחים באולם שותקים: "אף אחד לא צריך להרגיש בטוח להגיע לבגדד, כי הם יכולים להיחטף כמו אחותי! תתבייש! הממשלה שלך מממנת את הטרוריסטים הללו. אתם מאפשרים להם להתנהל. אתם מממנים אותם. אתם מעסיקים אותם. אתם נותנים להם לעשות מה שהם רוצים! אחותי מוחזקת כבת ערובה כבר 13 חודשים! ולא אכפת לך! אתה לא עושה כלום, ואתה יושב פה ומתיימר להיות מנהיג לגיטימי, כשאתה לא! החברים שלך הם חבורת מיליציות וטרוריסטים, ולך לא אכפת".
3 צפייה בגלריה
אמה צורקוב אחותה של אליזבט צורקוב שנחטפה בעיראק מתעמתת עם ראש ממשלת עיראק שיאע א-סודני במהלך אירוע שקיים בוושינגטון ארה"ב
אמה צורקוב אחותה של אליזבט צורקוב שנחטפה בעיראק מתעמתת עם ראש ממשלת עיראק שיאע א-סודני במהלך אירוע שקיים בוושינגטון ארה"ב
האחות אמה צורקוב מתפרצת לדברי ראש הממשלה העיראקי, הלילה
אחותה של אליזבט הוסיפה כי היא "התחננה" להיפגש עם א-סודאני, וכי הוא סירב להיפגש עמה. "אתה אפילו לא מסתכל לי בעיניים", אמרה בזעם. לפי הדיווחים מארה"ב, א-סודאני אמר כי הוא מזדהה עם כאבם של בני משפחת צורקוב, וטען כי ממשלתו הקימה "כוח ביטחוני מיוחד" שמטרתו לחקור את היעלמותה של אליזבט. "אנחנו מחויבים לגלות מה קרה ולדאוג לכך שמי שאחראי יישא באחריות", אמר ראש הממשלה העיראקי.
א-סודאני הגיע לוושינגטון כבר בתחילת השבוע, ונפגש ביום שני בבית הלבן עם הנשא ג'ו ביידן - ובמחלקת המדינה אמרו לפני כן כי בכוונת הנשיא להעלות בפניו את סוגיית הישראלית החטופה. שלשום אמר א-סודאני כי הסוגיה הזו עלתה ברבות מהשיחות שקיים במפגשיו בוושינגטון. הוא תיאר את חטיפתה של צורקוב כ"בלתי מקובלת ובלתי חוקית".
3 צפייה בגלריה
אליזבט צורקוב
אליזבט צורקוב
אליזבט צורקוב. כבר 13 חודשים בשבי
(צילום: AFP PHOTO / Ahmad Mohamad)
צורקוב בת ה-36, ישראלית בעלת אזרחות רוסית שהתגוררה בארצות הברית במסגרת לימודי הדוקטורט שלה באוניברסיטת פרינסטון, נחטפה ב-26 במרץ אשתקד מבגדד, במהלך ביקור לצורך עבודת המחקר שלה. ההערכות הן כי היא מוחזקת על ידי המיליציה הפרו-איראנית "כתאיב חיזבאללה", למרות שהארגון מכחיש זאת.
לפי הדיווחים, היא נחטפה על-ידי חמושים של המיליציה כשישבה בבית הקפה רידא עלוואן בשכונת קראדה בבגדד. בהמשך פורסם התיעוד האחרון שלה, ביציאה מבית הקפה, מלווה בגבר, לפני שנחטפה על ידי אנשי המיליציה השיעית.
3 צפייה בגלריה
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן נפגש עם ראש ממשלת עיראק מוחמד שייע אל-סודאני בבית הלבן
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן נפגש עם ראש ממשלת עיראק מוחמד שייע אל-סודאני בבית הלבן
א-סודאני וביידן בבית הלבן, ביום שני
(צילום: Anna Moneymaker/Getty Images)
משפחתה של צורקוב דוחקת בממשל האמריקני לפעול לשחרורה, עקב העובדה שישראל מוגבלת ביכולתה לסייע. רוסיה לא עשתה דבר למען שחרורה, ייתכן עקב העובדה שצורקוב מתחה ביקורת חריפה על הפלישה הרוסית לאוקראינה.