נציגי משפחות חטופים ונרצחים, שנמצאים במסע הסברה בארצות הברית יחד נציגי משרדי התפוצות והחוץ, לא הורשו להיכנס הלילה (בין שני לשלישי) לבית הנבחרים של קולורדו. יו"ר בית הנבחרים של המדינה, ג'ולי מקלוסקי, מנעה את כניסת המשפחות למשכן, והסבירה זאת בכך שהיא לא מעוניינת לאפשר את קיום האירוע באולם בית הנבחרים בגלל עימותים שכבר התרחשו בתוכו על-רקע המלחמה בעזה.
2 צפייה בגלריה
נציגי משפחות החטופים במסע ההסברה הקולרדו, ארה"ב
נציגי משפחות החטופים במסע ההסברה הקולרדו, ארה"ב
הנציגים בקולורדו
לדברי מקלוסקי, "עלינו לכבד את ההקשרים האישיים שיש לחברים במשכן הזה לטרגדיה המתמשכת הזאת. חששתי שלהעלאת הנושא בבית הנבחרים יהיו השפעות ארוכות טווח על האופן שבו נצטרך לעבוד יחד למען תושבי קולורדו".
מדובר במשלחת של שש משפחות של חטופים ונרצחים מטבח 7 באוקטובר, שהופתעו שכניסתם לבית הנבחרים לא הורשתה.
רון ויינברג, חבר בית הנבחרים שהזמין אותן, סיפר שהוא קיבל אישור מראש מהדובר למשפחות לבקר בקומה של בית הנבחרים. "זה מקומם שהדמוקרטים לא סומכים על חברי המפלגה שלהם שלא 'יביכו' בני משפחה של קורבנות שנלקחו כבני ערובה על-ידי טרוריסטים של חמאס", טען. "זה לא נושא רפובליקני או דמוקרטי - זה על אמירת לא לרוע; זה על עמידה על צדק מול עוול; מדובר על הגינות אנושית בסיסית".
הסנאטורית היהודייה דפנה מייקלסון ז'נה אמרה לסנאט המקומי: "המשפחות האלה טסו כל הדרך מישראל כי הן יודעות שהזמן מוגבל. זמנם של יקיריהם קצר ואם לא נחזיר אותם הביתה עכשיו, אנחנו לא יודעים אם אי פעם נזכה להחזיר אותם הביתה. הם הגיעו כל הדרך מישראל לדבר איתנו ולבקש מאיתנו לעשות כל מה שאנחנו יכולים. ויש דברים שאנחנו יכולים לעשות. אנחנו יכולים לזעוק לעזרה. אנחנו לא חסרי אונים ברגע הזה".
במשלחת חברים בין השאר אביה של נועה ארגמני שנחטפה עם בן זוגה אבינתן אור; אביה של שני לוק ואמו של יונתן סמרנו שנחטפו מהמסיבה ונרצחו; קרוב המשפחה של של החטוף אברהם מונדר, של רועי מונדר שנרצח ושל רותי, קרן ואוהד מונדר בן ה-9 ששוחררו משבי חמאס; קרובת המשפחה של האחים דולב וארבל יהוד שנחטפו ביחד עם בן זוגה של ארבל אריאל קוניו, קרובת משפחתו של עופר קלדרון שנחטף וילדיו סהר וארז שוחררו במסגרת עסקת חטופים.
במסגרת מסעות ההסברה ביוזמת משרד התפוצות והמאבק באנטישמיות, ובשיתוף משרד החוץ, בני המשפחות התחילו את מסעם בארה"ב בדנוור, בפגישה עם מושל קולורדו ג'ארד פוליס ועם הסנאטורית ז'נה. מדנוור תמשיך המשלחת אל ניו יורק, שם צפויים נציגי המשפחות להיפגש עם שגרירים, בכירי ממשל, חברי פרלמנט וארגונים בינלאומיים, וכן עם גופי תקשורת מקומיים ובינלאומיים.
המשלחת הממשלתית הנמצאת עתה בארה"ב ביוזמת משרד התפוצות ובשיתוף משרד החוץ ומנהלת עמ"י. היא המשלחת ה-11 בסדרת המשלחות שיצאו לחו"ל מתחילת המלחמה, כאשר עד כה התקיימו משלחות בלונדון, רומא, בריסל באיחוד האירופי, אטלנטה ושיקגו, מיאמי ומקסיקו, קנדה, אוסטרליה, יפן ופריז. בני המשפחות נפגשו עם ראשי מדינות, חברי פרלמנט, נציגי ארגוני סיוע אנשי תקשורת ועיתונאים, במטרה להפעיל לחץ בינלאומי להשבת החטופים ולפעולות כנגד החמאס.