המשטרה עצרה אמש (שישי) חשוד ברצח יזם הנדל"ן המוכר ניסים אסייג. החשוד, קרוב משפחתו של אסייג, בן 59 מראשון לציון, נעצר באשדוד יותר מיממה לאחר האירוע.
החקירה הוטלה על היחידה המיוחדת ללוחמה בפשיעה של מרחב השפלה, והמשטרה ציינה כי בסיוע שוטרי תחנת ראשון לציון הם ביצעו פעולות חקירה מתקדמות ועצרו באשדוד את החשוד.
2 צפייה בגלריה
ניסים אסייג
ניסים אסייג
קרוב משפחתו של יזם הנדל"ן ניסים אסייג נעצר
(צילום: אלעד גרשגורן)
2 צפייה בגלריה
תיעוד הרצח בראשון לציון
תיעוד הרצח בראשון לציון
תיעוד הרצח בראשון לציון

מוקדם יותר האשימה בתו של אסייג, שי, את קרוב המשפחה ברצח. בשיחה עם ynet אמרה: "רואים אותו בסרטון, כולם ראו שזה הוא. הוא רצח אותו בדם קר". היום צפויה המשטרה להביא את החשוד לדיון בבית משפט השלום בראשון לציון, שם תבקש להאריך את מעצרו בהתאם לצרכי החקירה.
מחקירה ראשונית עלה כי אל"מ במיל' אסייג, בן 60, הגיע במונית לצורך מפגש עם אדם שעימו קבע. כשירד מהמונית הוא שוחח קצרות עם אותו גבר, ואז נורה מטווח אפס. לאחר הירי רץ אסייג בחזרה למונית, שהסיעה אותו לתחנת דלק בדרך המכבים, שם חבר לאמבולנס של מד"א שפינה אותו לבית החולים אסף הרופא במצב קשה - שם נקבע מותו כעבור מספר שעות.
מאות בני אדם השתתפו הבוקר בהלווייתו של אסייג שנערכה בבית העלמין גורדון בעיר. אלמנתו צעקה: "קום בבקשה, קום. יישרף בגיהינום מי שעשה זה", וכמה מהנוכחים השיבו: "אמן". הבת הבכורה אמרה בדברי ההספד: "כל מי שמכיר אותו יודע שאבא שלי זה הדם שזורם לי בגוף. סליחה שלא נתתי לך נחת, שכל הזמן היית סביבי וסביב הילדים שלי. אתה האדם הכי טהור שאני מכירה וזה לא הגיע לך. אני אוהבת אותך יותר מאת עצמי".
בענף הנדל"ן מציגים את אסייג כדמות "צבעונית" שפרצה בסערה לאחר סיום תפקידו בצה"ל לתחום ההתחדשות העירונית. החברה שהקים, NSA התחדשות עירונית, הייתה מעורבת במספר פרויקטים של "פינוי-בינוי" באור עקיבא ובפתח תקווה בהיקף של אלפי דירות. בין היתר חבר אסייג לחברות כמו נכסים ובנין והכשרת היישוב. אולם לדברי גורמים בענף, קשרים אלה לא המשיכו. בענף אומרים כי בשלב מסוים חבר אסייג גם לאיש הנדל"ן אדי אביטן, בעלה של זוכת מאסטר שף ונסה אביטן, ממורשעי "עוקץ המאה" בצרפת.
אסייג נולד באור עקיבא, וכשהיה בן 13 נשלח על ידי הוריו לפנימיית אורט נתניה. ב-1981 התגייס, ובתקופת מלחמת לבנון הראשונה שימש סמל טכני פלוגתי בחטיבת טנקים. לאחר המלחמה החל בקריירה הצבאית שלו, שאותה סיים ב-2008 כאלוף משנה. בתפקידו האחרון שימש סגן מפקד חיל החימוש, ורמ''ח אומ''ן (ארגון ומשאבי אנוש) בחיל.
פורסם לראשונה: 17:39, 06.01.23