המשטרה הודיעה הערב (יום א') כי תפתח בחקירה פלילית נגד יונה אברושמי, רוצחו של אמיל גרינצווייג בהפגנת "שלום עכשיו" ב-1983, בעקבות דברים שאמר ב"אולפן שישי". הוא ייחקר בחשד להסתה לאלימות.
2 צפייה בגלריה
יונה אברושמי
יונה אברושמי
יונה אברושמי
(צילום: שאול גולן)
"משטרת ישראל, באישור המשנה לפרקליט המדינה לתפקידים מיוחדים, יפתחו בחקירה פלילית נגד יונה אברושמי, זאת נוכח העובדה שבמהלך ראיון ששודר עמו באחת ממהדורת החדשות ביום שישי התבטא באמירות המעלות חשד לעבירה של הסתה לאלימות. החקירה תועבר ליחידת ההונאה במחוז תל אביב", לשון הודעת המשטרה. אתמול הגישה תנועת "קריים מיניסטר" תלונה על הסתה נגד אברושמי.
באותו ריאיון אמר אברושמי: "כשאתה אוהב בן אדם אתה מוכן למות בשבילו. אהבתי את בגין אז כמו שהיום הם מעריצים את נתניהו, ואת נתניהו אני אוהב יותר מאת בגין. אני לא הולך היום לבלפור. יש בחורים צעירים, הם ילכו לשם, והם יודעים מה לעשות".
2 צפייה בגלריה
אמיל גרינצוויג, המפגין שאברושמי רצח ב-1983
אמיל גרינצוויג, המפגין שאברושמי רצח ב-1983
אמיל גרינצוויג, המפגין שאברושמי רצח ב-1983
רוצח אמיל גרינצווייג, ששוחרר ב-2011 מהכלא לאחר 27 שנות מאסר, אמר בנוסף: "אני שונא אותם גם היום, וגם הם שונאים אותי. הם אנשים רעים, עוכרי ישראל". אברושמי, שאמר בחקירתו כי המפגינים הם "כמו חיידקים שצריך להשמיד אותם", לא שינה את עמדתו: "חיידקים הם חיידקים, גם היום הם חיידקים. אין ויכוח על זה, הם מפיצים מחלות, צריך להרחיק אותם מהחברה".
הבוקר קרא השר יובל שטייניץ מהליכוד, שנפצע מהרימון שהשליך אברושמי בהפגנת "שלום עכשיו" ב-1983, לחקור ולעצור אותו בעקבות "התרת דמם של המפגינים מהשמאל".
"בדיוק כמו שאין לעבור בשתיקה על הקריאות לרצח ראש הממשלה נתניהו ולפגיעה בבני משפחתו - כך גם אי אפשר להשלים עם הקריאה לאלימות של הרוצח השפל יונה אברושמי, שרצח את אמיל גרינצוויג ז"ל, ופצע אותי ואנשים נוספים", הוסיף שר האנרגיה.