נפילתה מקיר טיפוס בגובה 10 מטרים של סהר עלוש, בת 13 ממזרח ירושלים, שגרם לפציעתה באורח קשה היום (שלישי) בפארק האתגרי ג'ננה בקריית ענבים, לא הייתה התקרית הראשונה שהתרחשה במקום - שנסגר לחודש אחרי פציעת הנערה. לפי עדות של משפחה שהגיעה עם ילדיה ב-2021 לפארק, אחד הילדים קיבל קסדה שלא עונה בדרישות התקן - וגרמה לתלישת שערות רבות מראשו. המשפחה פוצתה באלפי שקלים במסגרת תביעה שהגישה.
3 צפייה בגלריה
פארק אתגרי ג'ננה, קריית ענבים
פארק אתגרי ג'ננה, קריית ענבים
(צילום:באדיבות המשפחה, אלכס גמבורג )
עלוש, בת לאם ישראלית ואב פלסטיני, הייתה בפארק כחלק מפעילות בית ספרית. היא פונתה מורדמת ומונשמת לבית החולים הדסה עין כרם, ובסיוע המנהל האזרחי גם אביה, שמתגורר בכפר בעוטף ירושלים, הגיע לשהות לצידה.
עובדת במקום טענה שהנערה עלתה לקיר טיפוס כשהיא לא רתומה לחבל, ובהנהלת הפארק מיהרו להסיר מעצמם אחריות ואמרו כי הנערה עלתה לקיר ללא רשות. "אין פה רשלנות שלנו", טענו. למרות הפציעה הקשה, לאחר מכן הם אף התירו לקבוצות נוספות לעשות שימוש במתקנים - עד שהמשטרה אסרה עליהם.
3 צפייה בגלריה
פארק אתגרי ג'ננה, קריית ענבים
פארק אתגרי ג'ננה, קריית ענבים
(צילום: אלכס גמבורג )
3 צפייה בגלריה
פארק אתגרי ג'ננה, קריית ענבים
פארק אתגרי ג'ננה, קריית ענבים
(צילום: אלכס גמבורג )
המשפחה שלאחד מילדיה נתלשו שערות רבות מראשו בעקבות הקסדה שקיבל הגיעה לפארק לקראת סוף שנת 2021. "התברר כי חומר נדבק באופן שערורייתי לשערות ראשו. זה היה חומר מסוג פוליאוריטן מוקצף, שמשמש לאיטום ובידוד בתים", העידו הורי הילד. הם סיפרו כי נאלצו למשוך את הקסדה לאחר שהחומר המסוכן נדבק לראשו, וכפועל יוצא מכך חלק משערותיו נתלשו. בני המשפחה הגישו תביעה נגד הנהלת הפארק וזכו לפיצויים של אלפי שקלים.
"לא נתפס איך לוקחים סיכון על ראש של ילדים קטנים ומשחקים בתקינות של קסדות ראש שאמורות להגן על הילדים שהגיעו לבלות. הילד בכה במשך שבוע ולא הסכים לצאת מהחדר. כשחזר לבית הספר נאלץ לספוג פגיעה מחבריו שאמרו שהוא נראה כמו כלב דלמטי", סיפרו ההורים.
בתגובה לנפילתה של עלוש מקיר הטיפוס בצהריים נמסר מהנהלת הפארק מוקדם יותר: "לפני הצהריים ביקרה בפארק קבוצה של 243 תלמידות בגילאי 14-13 ממזרח ירושלים. הפעילות בוצעה על פי התוכנית שכל קבוצה לוותה על ידי מדריך צמוד מעובדי מהפארק שליווה אותם מאטרקציה לאטרקציה. בשעה שבה אירעה התאונה כל הקבוצות היו באטרקציות שונות, לאחר שכולן סיימו את הפעילות בקירות הטיפוס. מסיבות שאינן ברורות וללא אישור המורים והנהלת הפארק, הנערה שנפגעה נכנסה למתחם החבלים שהפעילות בו הסתיימה, עלתה לקיר טיפוס, ככל הנראה מבלי שהייתה מאובטחת, נפלה ונפגעה.
"כמובן שמיד הוזמנה ניידת עזרה ראשונה, טיפלו בנפגעת והיא פונתה לבית חולים. איננו יודעים כיצד קרו הדברים. מבוצעת כרגע בדיקת משטרה ונגבות גרסאות התלמידות שהיו איתה. בהנהלת הפארק מבוצע כרגע תחקיר מקיף ויופקו לקחים כנדרש. אנו מאחלים לה החלמה מהירה ורפואה שלמה". מי שמחזיק במניות הרוב בחברת כרמים אתגרים, שמפעילה את פארק ג'ננה, היא חברת ניהר שבבעלות ניצב בדימוס ניסו שחם.