הפעיל החברתי אבי ילאו עמד אתמול (יום ד') במרכז סערה ברשת לאחר שפרסם ברשתות מקרה שחווה כשהגיע לשתות קפה בסניף "ארומה", כשבמסגרתו - בגלל צבע עורו – פנה אליו אחד הלקוחות ואמר לו: "אתה צריך לנקות את השולחן". רבים מהמגיבים האשימו אותו ברגישות יתר והתקרבנות, ובראיון לאולפן ynet הוא ניסה היום להסביר מה הייתה כוונתו בפוסט.
- אני רוצה רגע לאתגר את הדיאלוג הזה בינינו, אם אתה מרשה. יכול להיות שזו פשוט הייתה טעות? "אני לרגע לא חושד בו שהוא עשה את זה בכוונה או כדי לפגוע. גם צריך להגיד שאין שום בעיה בלהיות מנקה בארומה. אבל אני לא הייתי לבוש כעובד המקום. זה לא שהיה לי כתוב על החולצה 'ארומה'. אבל הוא פשוט אמר לי לנקות את השולחן.
"אנשים לא הבינו את זה. הרבה אנשים כתבו לי 'זו סתם התבכיינות' ו'אתה סתם מגזים'. אני מנסה פשוט להגיד לאנשים שלעיתים אנחנו פועלים מתוך סטריאוטיפים, מתוך איזשהן תפיסות והנחות. נגיד, כשאני מגיע לביהמ"ש, אף פעם לא חשדו בי שאני השופט.
"לא עשיתי את זה כדי לייצר איזשהו רעש, אלא ניסיתי לשתף משהו והרבה אנשים לקחו את זה למקומות אחרים לגמרי והתבלבלו. אנשים לבנים מיהרו לנסות להסביר לי שגם הם חוו את זה. ניסיתי להגיד להם 'תקשיבו חברים, יש דברים שאתם בחוויה שלכם היומיומית לא יכולים להבין'. זה כמו שאני לא יכול להתיימר להבין את החוויה של אישה, את המבטים והאמירות שהיא חווה במרחב שנשלט על ידי גברים. ומאותה הסיבה גם אתה לא יכול להבין את החוויה האישית שלי ושל מי שדומה לי.
"ברגע שאתה אומר או מעלה משהו כזה, אנשים לוקחים את זה באופן אישי, אז הם מתגוננים, וזאת לא הייתה המטרה. אלא כדי להגיד להם לפקוח את העיניים".
- תמשיך להציף את הסיפורים האלה גם אם זה מעורר מחלוקת. צריך לדבר על זה. "אני אנצל את הבמה ואגיד שאחינו אברה מנגיסטו נמק בשבי חמאס כבר 2,642 ימים. הגיע הזמן להחזיר אותו".