פרסום ראשון: לאחר גינויים חריפים שהושמעו מצד הרמטכ"ל, ראש הממשלה ושר הביטחון, ובזמן שבכירים בקואליציה העתידית טרם התייחסו למקרה, שוחח הבוקר (ראשון) חבר הכנסת ויו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר עם אביה של החיילת שהותקפה אתמול במהומות בחברון. בשיחה שהוקלטה, והושמעה באולפן ynet, אמר בן גביר לאב: "צריך אפס סובלנות מול המתפרעים, נעמיד לדין את מי שפגע בבתך". האזינו להקלטה בפתח הכתבה.
2 צפייה בגלריה
איתמר בן גביר בישיבת סיעה לפני השבעת הכנסת
איתמר בן גביר בישיבת סיעה לפני השבעת הכנסת
"יש להעמיד אותם לדין". בן גביר
(צילום: אלכס קולומויסקי )
2 צפייה בגלריה
עימותים בחברון
עימותים בחברון
"הרוב באו מאהבה גדולה". העימותים בחברון, אתמול
(צילום: רויטרס)
בן גביר אמר לאביה של החיילת כי התקשר אליו "לחזק ולתת חיבוק גדול. דיברתי גם עם הבת שלך. יש לנו אהבה והערכה גדולה אליכם. התוקפים בלעו את הכובע כשגילו שהיא בעצם גרה בחברון, זה היה פשוט מדהים". האב השיב: "עם ישראל לא מבין שהיישוב היהודי בחברון וכל האזור פה הוא עם אחד, אנחנו ביחד. הבת שלי משרתת בצבא, בן אחר צריך להתגייס. לצערי הרב בכל דבר טוב תמיד יוצא איזה משהו רע, וזה פשוט הרס לנו את השבת".
לדבריו, "אנחנו לא נצא מזה עצובים חלילה. אנחנו כואבים את כאבה של בתנו, ובעזרת ה' נתחזק מזה לפעם הבאה". בן גביר אמר כי הבין שהיה אדם שיכור בין המתפרעים שניסה לתקוף את מאבטחיו, ואמר כי "צריך כאן אפס סובלנות מול החבר'ה האלה. צריך גם להגיד שהיו כאן 30 אלף אנשים, שבאו באהבה גדולה. היו משפחות שהגיעו לחלק אוכל וברד לחיילים".
האב אמר כי שמע גינויים בתקשורת, בין היתר מראש הממשלה יאיר לפיד ומשר הביטחון בני גנץ אבל "היחיד שהתקשר זה אתה. כולם מגנים אבל אף אחד לא דיבר איתנו ישירות. הבת שלי פגועה, אני לא מבין איך פרא אדם יכול לנגוח בה. אף אחד לא בא אליה אישית ואמר 'אנחנו מחזקים אותך'. אני יכול לעבור דבר כזה, אני כבר מבוגר, אבל היא ילדה בת 19, פרח קטן שרק מתחיל לפרוח. היא צריכה גיבוי". בן גביר השיב כי הוא נותן גיבוי מוחלט, וכי ביקש מהמשטרה "אפס סובלנות", ולהעמיד לדין את מי שפגע בחיילת.