צעד משמעותי בדרך הביתה - ואופטימיות שבקרוב זה ייגמר: דודי אשכנזי חווה את הסיוט הגדול שיכול לעבור תייר כשהוא יוצא לחופשה בחו"ל - ומסיים אותה בכלא בגלל טעות בזיהוי. אמש (רביעי) הוא כבר שהה במלון ברודוס מוקף בקרוביו, אחרי שבועיים בתא מעצר באי קוס. "לראות שמש ולנשום אוויר נקי אחרי שהייתי במעצר בתא עם ג'וקים ועכברים זה אושר גדול", אמר.
בשיחה עם ynet הוא שחזר את רגע השחרור מהכלא. "וואו. צעקתי לשמיים והרמתי את אשתי", סיפר אשכנזי, שרק רצה להפתיע אותה בחופשה רומנטית. "זו הייתה הפתעה טראגית. מצאתי את עצמי שבועיים בכלא - מבוקש בפרו".
2 צפייה בגלריה
דודי ואשתו לאחר שחרורו
דודי ואשתו לאחר שחרורו
"רואה את חצי הכוס המלאה, אשתי ואני צריכים לנוח"
אשכנזי אמר כי הפחד הגדול ביותר שלו לאורך שהותו בתא המעצר היה שאכן יוסגר לפרו. "זה היה החלום הרע, הסרט הרע, שיסגירו אותי באמת", ציין. שלשום בית המשפט היווני שחרר אותו למלון ברודוס בתנאים מגבילים, לאחר שפרקליטיו הוכיחו לשופטים כי מדובר בטעות בזיהוי, וכי האדם הלא נכון נעצר.
היוונים תחילה המתינו להתייחסות של פרו, שמא ישחררו אדם שאכן מבוקש שם בחשד לסחר בסמים כבר עשור. אשכנזי, נזכיר, שמאי רכב בן 52 מבת חפר, נעצר לפני כשבועיים בנמל התעופה מיד עם נחיתתו באי קוס שביוון, בעת שעשה את דרכו עם רעייתו רחל לחופשה זוגית באי היווני. לאשתו של אשכנזי, רחלי, נאמר כי העבירות המיוחסות לו הן עבירות סמים. לטענת היוונים, אשכנזי נעצר עם נחיתתו בצו של האינטרפול לבקשת פרו, בחשד לעבירות סמים, אך בני משפחתו טוענים שזהותו נגנבה - וכך מסר גם משרד החוץ הישראלי ליוונים.
2 צפייה בגלריה
דודי אשכנזי בבית המשפט
דודי אשכנזי בבית המשפט
המכתב מהכלא
"זה שאני חופשי זה לא מובן מאליו. אני בחדר במלון ברודוס עם רחלי ואחותי אוסנת, זה לא מובן מאליו. לא מאמין שאני מחוץ לכלא". שלשום בית משפט שחרר אותו כאמור בערבות לרודוס, אך אז הוא נאלץ לחזור לקוס במעבורת, ואתמול הוא כבר חזר שוב לרודוס.
"ליוונים קצב משלהם. החזירו אותי לקוס ללילה ורק היום בשעה 13:00 שחררו אותי". ברודוס הוא ישהה עד החלטה סופית בעניינו, בתנאי מעצר לילה בחדר מלון בין השעות 23:00 ל-07:00. אחת לחמישה ימים עליו להתייצב בתחנת המשטרה המקומית. "אני רואה את חצי הכוס המלאה ונהנה מרגעי החופש הראשונים. לא חושב מה יהיה בהמשך ומתי אחזור לישראל. עכשיו אשתי ואני צריכים לנוח ולהירגע", אמר.
לדבריו, "כשאני שם בכלא המעופש עברו לי סרטים בראש, שכן, זאת טעות, אבל בסוף עוד יסגירו אותי לפרו. עברתי פחדים וסרטים והפחד הכי גדול היה להיות מוסגר לפרו. אמרתי לאשתי 'תעשו הכל. מפה אני רק חוזר הביתה'. אני ישבתי בכלא, מאמין בחפותי ומתפלל שייגמר טוב. הייתי סגור בכלא, מנותק מכל העולם, אבל נשארתי חזק בשביל אשתי, שתילחם כלביאה בחוץ".

הוא סיפר על התמיכה מחוץ לכלא: "זה לא מובן מאליו שמדינה שלמה עמדה מאחורי, משרד החוץ, התקשורת, והציבור האמינו והתפללו שאחזור הביתה. אשתי הייתה התקווה שלי כשהגיעה לבקר אותי. לאט לאט היא הייתה מטפטפת לי דבר אחר דבר". הוא ביקר את התנהלות הרשויות ביוון: "מערכת המשפט פה זה קטסטרופה, זה לא ישראל. בית מעצר מזעזע - מלא בג'וקים ועכברים".
כעת ממתין אשכנזי להתייחסותה של פרו. "צריך שהם יאשרו שאני לא דוד אשכנזי שהם מחפשים. מספר הדרכון בצו המעצר לא שלי, התמונה לא שלי, יש לי כל המסמכים שהייתי בישראל באותן שנים. ועדיין פרו צריכים לתת מענה לטענה שמחזיקים אדם לא נכון, שזאת טעות בזיהוי", הסביר. הוא סיפר על שיחתו עם התובעת היוונית, לאחר שגם היא הודתה שמדובר בטעות: "היא אמרה לי: 'אני יודעת שזה לא אתה, אבל כדי שלא יהיה ספק ששחררתי את האדם הלא נכון אני מחכה לאישור סופי מהפרואנים'".