"לשמאל יש אקדח על השולחן ולימין יש RPG, אבל אנחנו לא נשתמש בו", כך אמר היום (רביעי) ח"כ אלמוג כהן (עוצמה יהודית) בריאיון ל-ynet Live. "המחאה הציפה את השליטה של השמאל בישראל, הם שכחו שאנחנו אחים ופוגעים בקודש הקודשים, בצבא. יצחק רבין לא היה נותן לזה יד, הוא היה מתבייש בהם", אמר.
2 צפייה בגלריה
אלמוג כהן במליאת הכנסת
אלמוג כהן במליאת הכנסת
"מהרגע שאתה שם את המדים אתה חייל". אלמוג כהן במליאה
(צילום: שלו שלום)
הוא הדגיש כי "רוב חיי לבשתי מדים ואני יודע שהצבא עובד לפי פקודות. ביום שהצבא לא יעבוד לפי פקודות אנחנו נהיה רפובליקת בננות. אנחנו מחזיקים פה מדינה, לא קייטנה. כשחיילי גולני מרדו במפקד שלהם הכניסו אותם לכלא, כמו שצריך לקרות. מהרגע שאתה שם את המדים אתה חייל. הצבא הוא מערכת היררכית שבנויה על פקודות, ואם לא תמלא את הפקודות - אתה הולך לכלא".
על אף התייחסותו ל"סרבנות", כלשונו, הגיב ח"כ כהן לדרישות המפלגות החרדיות לפטור מגיוס, ואמר: "מי שלא רוצה להיות בצבא, אי אפשר לחייב אותו להיות בצבא". לדבריו, "הם לא נמנעים מגיוס בגלל שהם לא אוהבים את המדינה, ממש לא. אם יש לכם בעיה עם זה - אל תתגייסו גם אתם".
2 צפייה בגלריה
ועדת החוקה, חוק ומשפט בכנסת
ועדת החוקה, חוק ומשפט בכנסת
ח"כ גוטליב: "לא מוכנה לקבל את מה שהרמטכ"ל עשה בחודשים האחרונים"
(צילום: אלכס קולומויסקי)
ח"כ טלי גוטליב (הליכוד), שפרסמה הבוקר ציוץ שבו תקפה את הרמטכ"ל הרצי הלוי על כך שלטענתה "הכשיר סרבנות ופגע קשות בחוסן הלאומי שלנו", אמרה ל-ynet Live כי "אני לא מוכנה לקבל את מה שהרמטכ"ל עשה בחודשים האחרונים. לא מעניין אותי איך ראש הממשלה קורא לזה, זו סרבנות. אני לא מכבסת מילים". לטענתה, הודעת הרמטכ"ל על השלכות המחאה נגד המהפכה המשפטית על כשירותו של צה"ל היא "משבר אמון".
"הם מדברים לאויבים שלנו. תראו איך חסן נסראללה מתבטא. האויבים שלנו יודעים לנטר כל 'פיפס' של מידע. כשאנחנו נכנסים לדיון בוועדה על נושאים ביטחוניים לוקחים לנו את הטלפונים בכניסה. הכל נעשה בסודיות אז איך הרמטכ"ל והקצונה הבכירה יוצאים לדבר לציבור?", אמרה.

ח"כ נעמה לזימי (העבודה) הגיבה לציוץ שפרסה גוטליב וסיפרה כי "בעבר הגשתי נגדה תלונה לוועדת האתיקה, אבל היא בוחרת בזה כאסטרטגיה כדי לקבל שיח. היא עושה את זה על חשבון החיים השפויים שלנו, על חשבון חיילי צה"ל ועל חשבון הרמטכ"ל. זה שפל שלא היה כדוגמתו. היא לקחה על עצמה את תפקיד המסיתה הלאומית. מי שאוהב את ישראל, מי שאוהב את המדינה שלנו לא יכול להשלים עם נבחרי ציבור שחובטים בכל מוסד פעם אחר פעם".
מנגד, ח"כ אביחי בוארון מהליכוד גיבה על חברתו למפלגה - ותקף את ראשי מערכת הביטחון: "אף אחד בממשלה לא רוצה להגיע לאנרכיה במדינת ישראל. מערכות הביטחון לא יכולות להחליט לממשלה מה לעשות, אנחנו לא מדינת עולם שלישי". הוא הוסיף כי "החוק מעל הכל, זה מה שאנחנו רוצים - שמי שישלוט פה זה החוק. אף אחד לא מעל החוק".

ח"כ מתן כהנא (המחנה הממלכתי) הגיב לדבריו של ח"כ בוארון, ואמר ל-ynet Live כי "כל עוד אין לנו חוקה אנחנו צריכים לתת עליונות למשפט. אין דבר כזה שלא מקיימים פסק דין של בג"ץ". לדבריו, "אנחנו צריכים ממשלת אחדות שלא נשענת על הגורמים הכי קיצוניים בפוליטיקה הישראלית, אבל לצערי זה לא יקרה. הם שמים את האקדח על השולחן ורצים קדימה בחקיקה חד צדדית".
גם ח"כ קארין אלהרר מיש עתיד התייחסה למתקפה של חברי הקואליציה על ראשי מערכת הביטחון, ואמרה כי "כל תולדות המדינה לא הייתה אף ממשלה שהשמידה כל פרה קדושה במדינת ישראל. ראש הממשלה לא בטוח שיקיים את פסיקת בג"ץ, חברי הכנסת אומרים שהרמטכ"ל משרת את אויבינו. לאן הגענו? לא הגיוני שהקבינט הביטחוני לא ידע מה מצב הכשירות של צה"ל, המצב חמור. אנחנו צריכים לדעת את הנתונים, איך אפשר לפקח אם לא יודעים נתונים?".