ג'יהאד זנדיק, בעל תעודת זהות כחולה בשנות ה-20 לחייו, נורה למוות אתמול (שישי) במחנה הפליטים נור א-שמס שליד טול כרם במהלך עימותים עם חיילי צה"ל - שאירעו במסגרת המבצע הנרחב לסיכול טרור במחנה. כך טוענים תושבים בעיר טייבה, שם מתגוררים חלק מבני משפחתו של זנדיק.
1 צפייה בגלריה
ג'יהאד זנדיק תושב טייבה נורה במחנה נור א-שמס בטול כרם במהלך עימותים עם חיילי צה"ל
ג'יהאד זנדיק תושב טייבה נורה במחנה נור א-שמס בטול כרם במהלך עימותים עם חיילי צה"ל
ג'יהאד זנדיק
גם לפי דיווחים פלסטיניים זנדיק נהרג במהלך העימותים, אם כי בדיווחים הללו לא צוין שהוא אזרח ישראלי. לפי הפלסטינים, הוא היה אחד מחמושי "גדוד טול כרם". במהלך היומיים האחרונים הוא אף העלה תיעוד שלו לרשת החברתית לפני "יציאה לקרב".
אמו מטייבה ואביו מטול כרם, שם למד והתגורר. בתעודת הזהות שלו נכתב כי הוא תושב טייבה, אך לפי אלו מכירים את המשפחה הוא התגורר בטול כרם ומדי פעם הגיע לשהות בת כמה ימים בטייבה.

מצה"ל, יצוין, טרם נמסרה התייחסות לדיווחים על מותו של זנדיק.
העימותים שבהם נהרג אירעו כאמור במסגרת המבצע בנור א-שמס, שהחל בלילה שבין חמישי לשישי ועדיין מתנהל, ובמסגרתו מאות לוחמי צה"ל, שב"כ ומג"ב חיסלו מחבלים, עצרו מבוקשים בכירים, סרקו עשרות מבנים וחשפו מטענים.
הצבא עדכן כי מתחילת הפעילות במחנה נפצעו שמונה לוחמי צה״ל ולוחם מג״ב באורחים קל ובינוני. הם פונו לקבלת טיפול רפואי בבית חולים ומשפחותיהם עודכנו. מבוקשים שנעצרו ואמצעי הלחימה שהוחרמו הועברו להמשך טיפול כוחות הביטחון.
לפי דובר צה"ל, כוחות הביטחון חיסלו בהיתקלויות עשרה מחבלים, ועצרו שמונה מבוקשים. עוד נמסר כי הכוחות איתרו והשמידו מעבדת מטענים לשימוש בפעילות טרור, ושהם איתרו והחרימו אמצעי לחימה רבים, בהם אקדחים, כלי נשק מסוג M16 וציוד לחימה נוסף.

לפי דיווחים פלסטיניים, במהלך הפעילות חוסל מפקד גדוד טול כרם של הג'יהאד האיסלאמי, מוחמד ג'אבר (המכונה אבו-שוג'אע). לאחרונה, מנגנוני הביטחון של הרשות הפלסטינית נכשלו בכמה ניסיונות לעצור את ג'אבר.
מאות לוחמי צה"ל פועלים במחנה בפיקודו של מח"ט מנשה אל"מ איוב כיוף, לצד ימ"ס איו"ש, סיירת חרוב ויחידת דובדבן.
אתמול הפלסטינים דיווחו על הרוג נוסף מאש צה"ל, צעיר בשם סלים גאנם, שהוא אחיהם של עאמר ואחמד גאנם שנהרגו גם הם בחילופי אש עם כוחות צה"ל במחנה הפליטים ב-19 באוקטובר. מאז שהתחילה המלחמה כוחות הביטחון הגבירו את הפעילות ביהודה ושומרון, ועד כה נעצרו מאז 7 באוקטובר כ-3,850 מבוקשים ברחבי אוגדת יהודה ושומרון ובחטיבת הבקעה והעמקים, כ-1,650 מהם משויכים לארגון הטרור חמאס.