2 צפייה בגלריה
מרב מיכאלי בהצהרה לתקשורת לאחר הניצחון בפריימריז לראשות מפלגת העבודה
מרב מיכאלי בהצהרה לתקשורת לאחר הניצחון בפריימריז לראשות מפלגת העבודה
תוביל את הרשימה לכנסת הקרובה. השרה מיכאלי
(צילום: נדב אבס )
המתיחות במפלגת העבודה מגיעה בימים אלה לשיא לקראת הפריימריז, שייערכו ביום שלישי הבא, ויקבעו איך תיראה רשימת העבודה לכנסת. היום בצהריים (חמישי) נסגרה רשימת המועמדים לפריימריז: 34 מועמדים, בהם שמונה שרים וחברי כנסת מכהנים, הנאבקים על חמישה עד שישה מקומות ריאליים שמקבלת העבודה בסקרים.
יו"ר המפלגה מרב מיכאלי מוצבת במקום הראשון ברשימה, ובשאר המקומות ישובצו המועמדים בשיטת הריץ'-רץ' המגדרי, כך שהרשימה תורכב מנשים וגברים לסירוגין באופן שוויוני. "רשימת המתמודדים והמתמודדות שמתפרסמת היום משקפת את הפסיפס החברתי הישראלי ומביאה ייצוג מגוון ושוויוני במפלגת העבודה", אמרו במפלגה. "מי שיתפקד עוד היום יוכל להצביע ולקבוע מי יהיו חברי וחברות הכנסת מטעם מפלגת העבודה בכנסת הבאה".
כ-40 אלף חברי מפלגת העבודה יוכלו להשתתף בפריימריז שייערכו באופן דיגיטלי באמצעות הטלפונים הניידים והמחשבים. מי שירצה להצביע באופן מסורתי יוכל לעשות זאת באמצעות עמדות ממוחשבות בכמה קלפיות שיוצבו בשלוש הערים הגדולות -תל אביב, ירושלים ובאר שבע. כל בוחר יכול לבחור בין חמישה לשבעה מועמדים בטופס הבחירה. ההצבעה תחל ביום שלישי בשעה 10:00 ותסתיים ב-19:00. מאחר ומדובר בהצבעה ממוחשבת, התוצאות צפויות להתפרסם כבר בשעה 19:15.
2 צפייה בגלריה
שלי יחימוביץ'
שלי יחימוביץ'
גורמים בעבודה טוענים כי הקימה "סיעה" בתוך המפלגה. יחימוביץ'
(צילום: אלכס קולומויסקי)
מי שמעורבת בפריימריז של העבודה היא היו"ר לשעבר, שלי יחימוביץ', שהביעה תמיכה בשלושה מועמדים: יו"ר ועדת החוקה ח"כ גלעד קריב, ח"כ נעמה לזימי וראש המטה שלה לשעבר יאיר (יא יא) פינק. גורמים בעבודה טוענים כי ליחימוביץ' נשאר עדיין גרעין תמיכה במפלגה, והיא למעשה הקימה "סיעה" בתוך הסיעה הקיימת, באמצעות התמיכה שלה במועמדי העבודה לכנסת.
בשיחה עם ynet אמרה יחימוביץ: "אני רחוקה לגמרי מהפוליטיקה, אבל זה לא אומר שלא אכפת לי מה קורה שם. יש חשיבות אדירה בהעצמתן של העבודה ושל מרצ. לכן, כשיש לי הזדמנות להביע פומבית את ההערכה שלי לשלושה אנשים מצוינים - נעמה לזימי, גלעד קריב ויאיר פינק, שכל חייהם מוקדשים לשוויון ולצדק חברתי ומדיני, אני עושה זאת בשמחה. יש כמובן עוד אנשים ראויים, אבל לשלושה האלה יש חשיבות גם בהבאת כאלה שלא הצביעו למפלגה בעבר".