חומצת מלח נשפכה בבריכת הקאנטרי - ועשרות נשים נפגעו: 19 נשים נפגעו באורח קל בבריכה בשכונת רמות בירושלים ופונו לבתי חולים בעיר, לאחר שבבריכה נשפך על פי החשד חומר חיטוי. מלבדם נפגע גם אחד מעובדי הבריכה, וגם מצבו מוגדר קל. אחד העובדים עוכב לחקירה על ידי המשטרה.
במשטרה אמרו כי לפי החשד הפגיעה נגרמה משאיפת אדי גז רעילים שנפלטו ממערכת הבריכה. בכבאות אמרו שצוות היחידה לחומרים מסוכנים זיהה דליפה של חומצת מלח שהתערבבה עם כלור בשטח הבריכה. הצוותים מבצעים ניטור במקום, והשיגו שליטה באירוע.
ככל הנראה הנשים נפגעו משאיפת אדים של חומצת מלח המשמשת לחיטוי מי הבריכה, לאחר שהחומצה נשפכה במתחם הקאנטרי. חובשים ופראמדיקים של מד"א טיפלו בנשים שסבלו מקוצר נשימה, שיעול וצריבות בעיניים.
2 צפייה בגלריה
זירת האירוע בירושלים
זירת האירוע בירושלים
צוותי הכבאות בזירה בשכונת רמות
(צילום: כבאות והצלה, מחוז ירושלים )
2 צפייה בגלריה
זירת האירוע בירושלים
זירת האירוע בירושלים
צוות של היחידה לחומרים מסוכנים, ליד הקאנטרי בירושלים
(צילום: כבאות והצלה, מחוז ירושלים )
רחוב יעקב אלעזר נסגר לתנועה בעקבות דליפת החומר המסוכן ותושבי הרחוב קיבלו הוראה להסתגר בבתיהם. המשטרה פתחה בבדיקת נסיבות האירוע.
עשר מהנשים, בהן שתי ילדות, פונו למחלקה לרפואה דחופה בבית החולים שערי צדק, ביחד עם עובד הבריכה. בשערי צדק אמרו כי המטופלים סובלו מתחלואה נשימתית ויישארו להשגחה למשך כמה שעות.
שש נשים נוספות - בשנות העשרים עד החמישים לחייהן - טופלו בחדר המיון של בית החולים הדסה הר הצופים. שלוש אחרות - אישה בת 68 ושתי נערות בנות 16 - פונו למיון של הדסה עין כרם. בהדסה אמרו כי כולן במצב קל ובהכרה מלאה.
באיחוד הצלה אמרו כי טיפלו ב-42 צעירות ונשים בעקבות שאיפת החומר המסוכן. אריאל בן דוד חובש איחוד הצלה מסר: "מרביתן של הנשים והנערות פונו באמבולנסים לבתי החולים בירושלים כשהן סובלות מבעיות נשימה וצריבות בעיניים עקב שאיפת החומר הרעיל".