נער בן 15 טבע למוות הבוקר (יום ב') בנחל פרת שבמדבר יהודה. הנער, שמעון הלר, נמשה מהמים ופונה לבית החולים הדסה עין כרם בירושלים, שם נקבע מותו. כמה שעות לאחר מותו של הלר, נעצר רב ישיבה בחשד לגרימת מוות ברשלנות.
2 צפייה בגלריה
שמעון הלר בן ה15 שטבע בנחל פרת
שמעון הלר בן ה15 שטבע בנחל פרת
טבע בנחל. שמעון הלר ז"ל
(באדיבות המשפחה)
2 צפייה בגלריה
שמורת נחל פרת
שמורת נחל פרת
"שהה דקות ארוכות מתחת למים". שמורת נחל פרת
(צילום ארכיון: שירן בן יעקב)
גופתו של הלר הועברה למכון לרפואה משפטית, שם יבחנו את ממצאי הסיטי והרנטגן לבחינת נסיבות מותו. מחר יוחלט האם להביא את הרב להארכת מעצר בבית משפט השלום בירושלים.
כוחות של יחידת החילוץ מגילות וחובשים ופרמדיקים של מד"א הוזעקו לנחל בסביבות השעה 10:00 בבוקר. הם משו את הנער מהמים וביצעו בו פעולות החייאה. תוך כדי הטיפול, הוא פונה במסוק צבאי לבית החולים הדסה עין כרם בירושלים.
חובש רפואת חירום במד"א אילון לובינר סיפר: "נכנסנו למים וסרקנו אחר הנער במשך מספר דקות. לאחר שאיתרנו אותו, משינו אותו מהמים כאשר הוא מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה, לאחר ששהה דקות ארוכות מתחת למים. ביצענו בו פעולות החייאה ממושכות שכללו עיסויים, הנשמות ומתן שוקים חשמליים והוא פונה במסוק צבאי לבית החולים תוך המשך פעולות החייאה, במצב קריטי". מבית החולים נמסר כי מאמצי החייאה אינטנסיביים נמשכו גם ביחידת הטראומה על ידי צוותי הדסה, אך הם נאלצו לקבוע את מותו.
המשטרה פתחה בחקירה לאחר מותו של הלר, ומחקירה ראשונית עלה כי הרב מהישיבה שבה למד הנער יצא לטיול במסגרת מאורגנת עם כמה תלמידי ישיבה - טיול שבמהלכו קפץ הלר למים וטבע. הוא נחקר בחשד לגרימת מוות ברשלנות.
לפי נתוני ארגון "בטרם", בחמש השנים האחרונות טבעו למוות 102 ילדים, וב-29 מהמקרים הילדים היו בגילאי 15-17. "טביעה היא גורם התמותה השני בשכיחותו בתאונות ילדים", אמרה המנכ"לית אורלי סילבינגר. "בני נוער מהווים קרוב ל-30% ממקרי הטביעות, כאשר לרוב מדובר בטביעות בים ובמאגרי מים טבעיים. חשוב להבין כי מאגרי מים טבעיים אינם צפויים ויש בהם זרמים פנימיים שמגבירים את הסיכון לטביעה. בני נוער לא תמיד יודעים להעריך היטב את יכולותיהם ונוטים להתנהגות מסוכנת".
פורסם לראשונה: 13:59, 05.04.21