באמצע הלחימה בתוך רצועת עזה, סמ"ר שחר כהן מבטח ז"ל הצליח להשיג טלפון של חבר ולדבר עם המשפחה. "הוא נשמע מצוין. הוא היה מאושר, ואמר שמרגישים בטוחים ועושים דברים משמעותיים", סיפר בריאיון ל-ynet Live אביו, ד"ר ארז כהן מבטח.

"אמרנו אחד לשני שאנחנו אוהבים אותו, ושישמור על עצמו. הוא אמר שהוא מוגן ושהוא מרגיש את ההגנה שלנו", הוסיף האב. "דיברנו עם חייל שהיה ממש איתו באירוע, והוא הביא להם פחיות אקסל קרות והיה מאושר, הוא חייך. ממש רגע לפני הסוף הוא היה עם חיוך גדול ובתחושה של שליחות מאוד גדולה".
שחר היה כבר בחופשת שחרור כשפרצה המלחמה. "הספקנו ליהנות ממנו קצת יותר מחודש בבית, והיו הרבה מאוד תוכניות. ליום ההולדת שלו, שהיה בספטמבר, קניתי לו קורס צלילה באילת – השובר מחכה. היינו אמורים לנסוע לתאילנד לשלושה שבועות עם בת הזוג שלו, שלפני שבוע הם חגגו שנה ביחד".
אחרי שהוקפץ באותה השבת הוא הגיע לרמת הגולן, ובמשפחה קיוו שהגדוד יישאר בגזרה הצפונית, אבל כבר למחרת הם ירדו דרומה. "הם הגיעו לשם מהר מאוד והתחילו את ההכנות. בהתחלה עוד דיברנו איתו, הייתה לו תקשורת עד ליום שישי לפני שבוע וחצי, אז התחילה המתקפה".
1 צפייה בגלריה
סמ"ר שחר כהן מבטח ז"ל
סמ"ר שחר כהן מבטח ז"ל
סמ"ר שחר כהן מבטח ז"ל. "רגע לפני הסוף הוא היה עם חיוך גדולה ותחושת שליחות"
(באדיבות המשפחה)
שחר נהרג בתחילת השבוע מפגיעת פצמ"ר במהלך קרב בצפון רצועת עזה. הוא הותיר אחריו הורים, אחות בת 17 ואח בן 10. "אנחנו לא ממש מסבירים, הם יודעים, הם רואים, הם איתנו שומעים מה קרה וכואבים את האובדן שלו בדיוק כמונו", סיפר האב. "הוא היה אח גדול לתפארת, בן בכור שהתחיל בזמן האחרון לייעץ לי ולאשתי בכל מיני דברים. פתאום אתה רואה תובנות של איש, לא ילד".
"שחר היה ילד קצת סוער ומרדן, ובעקבות המכינה בגליל הוא פשוט עבר מהפך – גם גופני וגם נפשי", הוסיף האב. "פתאום הוא ראה, התפכחו עיניו. הוא נהיה רוחני ובוגר, פשוט בן אדם שאתה אומר רק תנו לי ליהנות ממנו כמה שיותר".