1 צפייה בגלריה
תקיפה כביש 4 באזור אשדוד אחרי תאונה בין רוכב קטנוע לנהג מכונית
תקיפה כביש 4 באזור אשדוד אחרי תאונה בין רוכב קטנוע לנהג מכונית
תיעוד ממצלמה מנתיבי ישראל של ההתגודדות במהלך התקיפה
(צילום: נתיבי ישראל)
שבוע בדיוק אחרי התקיפה בנתיבי איילון, הכעס על הכביש שוב מתפרץ לכדי אלימות פיזית: המשטרה הודיעה הערב (יום ב') כי עצרה רוכב קטנוע שלפי החשד תקף נהג מכונית בכביש 4, סמוך למחלף עד הלום שבאזור אשדוד, בעקבות תאונה שאירעה שם. החשוד, צעיר 19 מגן יבנה, הועבר לחקירה בתחנת אשדוד.
בעקבות התאונה, כך לפי החשד, פרצה קטטה ונהג המכונית שהותקף נחבל בראשו ודימם, אבל לא נזקק לפינוי לבית חולים. לפי החשד רוכב הקטנוע ניפץ את שמשת הרכב בעזרת הקסדה שלו. נהגים שנסעו בכביש הבחינו בעימות והזעיקו את המשטרה.

התקרית מגיעה כאמור שבוע בדיוק אחרי התקיפה שאירעה בנתיבי איילון לכיוון דרום, בין מחלף ארלוזורוב לגשר מוזס. גם אז האלימות פרצה בעקבות ויכוח אחרי תאונה בכביש. התוקף, אריק גרינפלד שרכב על אופנוע, חבט אז בנהג מכונית באמצעות קסדתו, שלוש פעמים, עד שאיבד את הכרתו. גרינפלד נחקר בחשד לביצוע עבירה של חבלה חמורה. בדיון בעניינו, שבו האריך בית המשפט את מעצרו, השופטת קיבלה את גרסתו של גרינפלד שהוא זה שהותקף ראשון - במכת אגרוף לפניו שגרמה לשבירת השניים שלו - אבל הדגישה כי תגובתו האלימה הייתה "בלתי פרופורציונלית ומטרידה".
ב-ynet נחשף אחרי התקיפה בנתיבי איילון כי גרינפלד כבר הורשע לפני כעשור בתקיפת שליח שעבד עמו באמצעות קסדה, ולמעשה עומדות נגדו לא פחות מ-65 הרשעות קודמות, בהן עבירות אלימות, רכוש, סמים, איומים והתנגדות למעצר. 41 מההרשעות הן מעשר השנים האחרונות, וגרינפלד ריצה בעבר מאסר בפועל. האיש שנפצע בתקיפה בשבוע שעבר אושפז בבית חולים כשהוא סובל משברים בגולגולת ודימום תוך-מוחי.