שגריר אוקראינה בישראל יבגן קורנייצ'וק אמר בצהריים (שלישי) כי "אנחנו מאוכזבים מממשלת ישראל שלא אפשרה את כניסתם של פליטים שברחו מהמלחמה". לטענתו, "בששת הימים האחרונים ישראל גירשה עשרות פליטים שהגיעו ממדינות שונות בעולם ובשדה התעופה שלחו אותם למקומות שמהם הם באו, במקום לתת להם מקום מפלט".
2 צפייה בגלריה
יבגן קורנייצ'וק
יבגן קורנייצ'וק
"אנחנו דואגים לישראלים בדיוק כמו לאוקראינים". קורנייצ'וק
(צילום: יריב כץ)
במסיבת עיתונאים שקיים בתל אביב הוסיף השגריר כי "זה מאוד מצער, אנחנו לא מדברים על עובדים בלתי חוקיים, אנחנו מדברים על משהו אחר לגמרי. זה מאלץ אותנו להגן על עצמנו. אנחנו רוצים שלום ואנחנו רוצים שישראל תתמוך בנו בכל המובנים, גם בימים קשים כאלה".
על הישראלים שהתנדבו להילחם באוקראינה אמר קורנייצ'וק כי "מי שמחזיק דרכון אוקראיני ומוכן ללכת לסייע במלחמה, אנחנו עוזרים לו לעשות כך. האנשים האלה מוכרים על ידנו כאזרחי אוקראינה והם רוצים לעזור במלחמה. איני יכול לומר כמה אנשים כאלה יש, אבל יש כאלה".
2 צפייה בגלריה
רומן ברודסקי
רומן ברודסקי
"מקרה מצער". ברודסקי
(מתוך פייסבוק )
על מותו של רומן ברודסקי, אזרח ישראלי בן 42 שהתגורר באוקראינה ונורה שם למוות בדרכו לגבול, אמר השגריר כי "זה מקרה מצער. אני לא יודע על ידי מי הוא נורה, בהתחלה אמרו שעל ידי הרוסים ולאחר מכן על ידי האוקראינים ולכן צריך להיזהר בפרסומים הללו. אנחנו דואגים לישראלים בדיוק כמו לאוקראינים ומסייעים להם לחצות את הגבול ולצאת מהמדינה למקום בטוח".
שגרירות אוקראינה עובדת בימים אלה עם נציג משרד עורכי דין שפתח "קו חם" לישראלים שנמצאים באוקראינה ולאוקראינים שמבקשים לבוא לישראל. נציג המשרד, עו"ד אלכס זרנופולסקי, אמר במסיבת העיתונאים: "אני פונה לראש הממשלה בנט והשרה שקד, בואו נפתח את ליבנו ונוכיח שאנחנו עם עם חמלה והומניות ונקבל את האוקראינים. אני מבקשת לרכך את העמדות. אנחנו צריכים לחשוב באופן הומאני וקודם כל לקלוט אותם בלי לשאול אותם כל כך הרבה שאלות ולהקשות עליהם, אם הוא מבקש מקלט, רוצה להשתקע או לא, אנחנו רק מוסיפים חטא על פשע. אלה פליטים שעוברים גיהינום כרגע".
נמצאים באוקראינה או בגבולותיה? רוצים לדווח ולצלם? לחצו כאן