1 צפייה בגלריה
 נתנאל וונדימו, הקצין החשוד בעבירות מין חמורות בבית הדין הצבאי
 נתנאל וונדימו, הקצין החשוד בעבירות מין חמורות בבית הדין הצבאי
סרן נתנאל וונדימו
(צילום: יריב כץ)
נגע באיברים אינטימיים של חיילת שאותה הכיר מהשירות הצבאי ובאותו הערב אנס חיילת אחרת שגם אותה הכיר למרות התנגדותה. כך מתואר בכתב אישום שהוגש היום (חמישי) נגד קצין צה"ל סרן נתנאל וונדימו בגין עבירות אונס, מעשים מגונים בכוח והתנהגות שאינה הולמת. אחרי שמעצרו של הקצין נחשף ב-ynet, הוא אמר להגנתו כי אינו זוכר את המעשים שמיוחסים לו.
לפי כתב האישום, שהגישה התביעה הצבאית לבית הדין הצבאי בבית ליד, וונדימו פגש בסוף שבוע ב-2022 במקום בילוי אזרחי חיילת ששירתה עימו. הקצין, כך נטען, נגע באיברים אינטימיים בגופה של החיילת מעל הבגדים תוך שהוא מפעיל כוח וזאת למרות התנגדותה.
עוד צוין בכתב האישום כי עוד באותו הערב פגש כאמור הנאשם חיילת אחרת, נגע באיברים אינטימיים ובהמשך אנס אותה. לנוכח דרגתו ותפקידו של הנאשם בעת ביצוע העבירות, יוחסה לו עבירה של התנהגות בלתי הולמת.

דובר צה"ל מסר כי "האירוע נחקר על-ידי המשטרה הצבאית, והקצין שהה במעצר במהלך החקירה. עם הגשת כתב האישום, ביקשה התביעה הצבאית להורות על מעצרו של הקצין עד לתום ההליכים המשפטיים בעניינו. בשלב זה, קבע בית הדין הצבאי כי מעצרו של הקצין יוארך עד יום ראשון 2 ביולי.
"התביעה הצבאית מלווה את נפגעות העבירה לאורך ההליך, מעדכנת אותן בהתפתחויות, ומעניקה להן את כלל הזכויות המגיעות להן על פי חוק. צה"ל רואה בחומרה כל מקרה של פגיעה על רקע מיני, וימשיך לפעול באופן נחרץ למיצוי הדין עם כל מי שייכשל במעשים אלו בקרב משרתיו".
עורכי דינו של וונדימו, אלון הראל ואילן כץ, מסרו: "מרשנו הוא קצין מצטיין שראה בשירות הצבאי הקרבי את כל עולמו. מתיק החקירה עלה כי מדובר בקצין ערכי ואהוד על כל עמיתיו ומפקדיו שהעריכו אותו מאוד. עוד עלה כי כלל המעורבים באירוע היו תחת השפעה כבדה של אלכוהול, ועל כן יש לנקוט משנה זהירות בטרם ייחרץ גורלו. לעניין טענתו כי הוא אינו זוכר את האירועים הנטענים נגדו, יש בחומר הראיות אינדיקציות ברורות כי אמת היא".