רכבת שיצאה הבוקר (ראשון) מחיפה למודיעין תועדה כשהיא עמוסה בנוסעים, שיושבים ועומדים בדוחק בקרונות. על פי הנחיות הקורונה, הרכבת אמורה לפעול במתכונת של 50% ממספר הנוסעים האפשרי - אך מהתיעוד נראה כי הרכבת הייתה צפופה ודחוקה יותר.
מארי, שעלתה ב-07:36 על הרכבת בחיפה חוף הכרמל ותיעדה את העומס, סיפרה בשיחה עם ynet: "אני נוסעת מאז החלה הקורונה ולא היה דבר כזה. אני ירדתי באוניברסיטת תל אביב, ועד לשם הרכבת הייתה פשוט עמוסה מאוד".
3 צפייה בגלריה
צפו בצפיפות הגדולה ברכבת
צפו בצפיפות הגדולה ברכבת
"לאף אחד לא אכפת". צפיפות גדולה ברכבת, הבוקר
(צילום: בארכבת)
3 צפייה בגלריה
צפו בצפיפות הגדולה ברכבת
צפו בצפיפות הגדולה ברכבת
"לא ידעתי איפה להתמקם כך שאוכל לשמור מרחק". הרכבת הבוקר
(צילום: בארכבת)
לדבריה, "אומרים להזמין מראש שובר נסיעה כדי למנוע מצבים כאלו, ומסתבר שזה סתם. עליתי ונלחצתי מאוד, לא ידעתי איפה להתמקם כך שאוכל לשמור מרחק. פניתי לדייל קורונה והוא אמר לי שזה לא הוא קובע, אז פניתי לפקח ואמרתי לו שזה לא לעניין הדבר הזה ועוד קוראים בכריזה לשמור על ריחוק - אבל הוא התעלם ממני.
"זה עצבן אותי. אני מדברת עם הצוות שם, ויש אדישות. לא אכפת לאף אחד. זה מוטרף, זה מאכזב. צפוף פה, לפחות תגידו משהו. אני לא יודעת אם אעלה מחר לרכבת. אעשה אחורה פנה ואקח את הרכב".
רונית עלתה על רכבת מוקדמת היום מבנימינה בשעה 06:56 בדרכה לתל אביב, על אותו קו. "מאז שהחלה הקורונה באמת הייתי מרוצה, אבל היום היה עמוס וגם ביום ראשון שעבר היה עמוס. הגעתי לרציף וכבר שם קלטתי את העומס, ובתוך הרכבת בין הקרונות אנשים יושבים ומצטופפים. עמדתי כל הנסיעה כי לא היה לי איפה לשבת, והגעתי לתל אביב פשוט מרוסקת. כנראה אנשים קונים שובר לתחנה אחרת ועולים על מה שהם רוצים".
3 צפייה בגלריה
צפו בצפיפות הגדולה ברכבת
צפו בצפיפות הגדולה ברכבת
(צילום: בארכבת)
מעוז יינון מעמוד הפייסבוק "בארכבת" אמר כי "לפני שבוע קבע מבקר המדינה כי משרד התחבורה הפקיר וסיכן את בטיחות הנוסעים בעת פתיחת הקו החשמלי לירושלים. השר התחלף בשרה, אבל ההפקרות והפגיעה בנוסעים נמשכת - ככה זה כשמי שפוגע בציבור רק מקודם ולא משלם מחיר אישי".
מרכבת ישראל נמסר בתגובה: "מדובר על עומס נקודתי ברכבת חד קומתית שמתחילה נסיעתה בנהריה ומגיעה עד באר שבע. לאורך מקטע מסוים גברו הביקושים, זאת בניגוד למרבית הרכבות המופעלות עם קרונות דו קומתיים, אשר בהן לא נרשמו עומסים מעבר למוגדר.
"אנו בודקים את תכנון הקצאת המקומות ברכבת זו. בכל מקרה בכוונתנו לבחון את אופן הפעלת הרכבת הזו ואחרות בקו זה, לקראת יום ראשון הבא על מנת לוודא שתמונה זו לא תחזור.
"מאז החזרת הרכבת לפעילות אנו מפעילים מערך מקצועי ואיכותי להגבלת מספר הנוסעים ברכבת ולשמירה על הנחיות משרד הבריאות, ובו אמצעים מתקדמים למדידת חום, כרטוס מראש והזמנת שוברים לפיקוח על מספר הנוסעים ומאות דיילים נוספים בכניסה לתחנות על הרכבות וברציפים.
"מערך זה הוכיח את עצמו בחודשים האחרונים ובעטיו הרכבת פועלת בבטחה ומשרה מקצועיות וביטחון בריאותי בעת השימוש בה".