דובר חמאס עבד א-לטיף אל-קאנוע פרסם אמש (חמישי) הצהרה שבה האשים את ישראל באי-הגעה לעסקה במגעים עם ארגון הטרור - אך העובדה המעניינת יותר היא שמדובר בהודעה ראשונה של אל-קאנוע מאז 31 באוקטובר.
1 צפייה בגלריה
דובר חמאס עבד א-לטיף אל-קאנוע
דובר חמאס עבד א-לטיף אל-קאנוע
עבד א-לטיף אל-קאנוע
קאנוע, שכמו בכירים אחרים מסתתר לפי ההערכות מחשש לחיסול, הוא אחד משני דוברי חמאס שנותרו בחיים מאז פרוץ המלחמה, לצד חאזם קאסם. דובר שלישי, מוחמד חמאדה, כבר חוסל. ברצועת עזה מעריכים כי קאנוע, שלפני המלחמה נהג לפרסם הצהרות על בסיס יומי, נמצא כעת במנוסה ומסתתר באחת ממנהרות הרצועה כמו יתר בכירי חמאס.
בהודעה הראשונה שפרסם אחרי יותר מחמישה חודשים הדגיש אל-קאנוע כי "המפתח לכל הסכם עם הכיבוש הוא הפסקת אש קבועה". הוא הוסיף כי ללא חזרת פליטים לצפון הרצועה "ללא הגבלות" ונסיגה מוחלטת של צה"ל מהרצועה - לא יהיה הסכם.

בינתיים, חמאס ממשיך בניסיונות להראות סימני משילות ברצועת עזה - בין השאר בניסיון לגמד את ההישגים הטקטיים של ישראל במערכה, אחרי שהשתלטה על רוב שטח הרצועה. גורמים בחמאס אמרו לעיתון א-שרק אל-אווסט כי למרות המלחמה, משרד האוצר של חמאס מצליח לחלק משכורות חלקיות לעובדים הממשלתיים שלו. לטענתם, חולקו כמה מקדמות בסך של בין 200 ל-400 דולר כמה פעמים מתחילת המלחמה.
שוטר בחמאס אמר לעיתון כי הוא ממשיך לקבל הנחיות ולעבוד באזורים מסוימים "כדי להחזיר את הביטחון לתושבים", והוסיף כי הוא ועמיתיו קיבלו משכורות - אם כי מוגבלות - מאז תחילת המלחמה. לדבריו, "אנו מקבלים כמעט מדי יום הנחיות הקשורות לשליטה במצב הביטחוני, מעקב אחר השווקים ומחירי הסחורות והבטחת ההגנה על הסיוע שנכנס לחלוקת האזרחים".
הוא הוסיף: "לא רק אנחנו, גם סוכנויות ממשלתיות וביטחוניות אחרות פעילות. שירות ביטחון הפנים גם פועל והצליח לעצור משתפי פעולה רבים עם ישראל ולהעבירם לבתי מעצר ספציפיים שאינם ציבוריים".
לצד כל אלה, גם החמולות שאליהן רצתה ישראל להעביר חלק גדול מהסמכויות השלטוניות בעזה לא ממהרות לצאת נגד חמאס. ועד החמולות - שמרכז את כולן - אף פרסם אתמול הודעה שבה הוא מנחם את ראש הלשכה המדינית של חמאס, איסמעיל הנייה, על מות בניו ונכדיו. "העם מסוגל להמשיך במאבק עד שהכיבוש הישראלי יימחק", נמסר בהודעה.
פורסם לראשונה: 22:05, 11.04.24