משרד הבריאות עדכן הערב (ה') כי 1,970 ישראלים אובחנו מאז חצות כחיוביים לקורונה. בסך הכול בוצעו כ-59 אלף בדיקות ושיעור החיוביים הוא כ-3.5%. מאז תחילת השבוע אובחנו בישראל 14,737 חיוביים לנגיף.
בבתי החולים ברחבי הארץ מאושפזים 461 חולי קורונה, 262 מהם במצב קשה. מדובר במספר החולים הקשים הגבוה ביותר מאז 8 באפריל. לשם השוואה, ביום חמישי בשבוע שעבר 153 חולים במצב קשה. מדובר בעלייה של למעלה מ-70% בשבוע. מהנתונים עולה כי מתוך 23 החולים הקשים, בני 49 ומטה, רק שניים מחוסנים והיתר לא טרחו להתחסן.
3 צפייה בגלריה
מחלקת הקורונה "כתר" בבית החולים רמב"ם
מחלקת הקורונה "כתר" בבית החולים רמב"ם
מחלקת הקורונה בבית החולים רמב"ם. מספר החולים הקשים ממשיך לטפס
(צילום: שמיר אלבז)
מעדכון משרד הבריאות עולה כי מספר הנפטרים מאז פרוץ המגפה עלה ל-6,509. מאז תחילת החודש נפטרו בישראל 32 חולי קורונה, שלושה מהם היום. לשם השוואה, בחודש יולי נפטרו בישראל 51 חולי קורונה ובחודש יוני שמונה.
במקביל, מנתוני משרד הבריאות עולה כי עד כה התחסנו 295,585 ישראלים במנת החיסון השלישית. למרות המספרים היפים מדובר רק בכ-19% מבני ה-60 ומעלה שהתחסנו.
מהנתונים לגבי המתחסנים עולה כי 91% מהישראלים בני 60 ומעלה התחסנו בשתי מנות לפחות וכך גם 88% מבני 50 עד 59, 84% מבני 30 עד 49, 78% מבני 20 עד 29, 68% מבני 16 עד 19, 38% מבני 13 עד 15 ו-24% התחסנו בשתי מנות בקרב בני 12. בסך הכול לא התחסנו כלל כ-1,070,000 ישראלים שאמורים להתחסן. 109 אלף מהם בני יותר מ-60.
3 צפייה בגלריה
חיסון של פייזר. מאות אלפי מנות יגיעו במוצאי השבת
חיסון של פייזר. מאות אלפי מנות יגיעו במוצאי השבת
חיסון של פייזר. מאות אלפי מנות יגיעו במוצאי השבת
(צילום: רויטרס)
בתוך כך, ובצל טענות לקשיים בהזמנת תור לקבלת החיסון, ראש הממשלה נפתלי בנט הודיע הערב כי אין מחסור בישראל במנות חיסון, וקרא פעם נוספת לכל הישראלים שזכאים לכך להגיע ולקבל את הזריקה, בין אם למנה ראשונה, שנייה או שלישית. הוא ציין כי כמה משלוחים יגיעו בימים הקרובים. אחד מהם - שיכלול מאות אלפי מנות - יגיע לנתב"ג כבר במוצאי השבת, ובנמל נערכים כבר עתה לפריקתו.
"יש בישראל מלאי חיסונים מספק, גם להווה וגם לצרכים העתידיים. מספר משלוחים יגיעו בימים האחרונים, וכך יימשך", נמסר הערב מלשכתו של בנט. עוד נמסר כי "ראש הממשלה עומד בקשר רציף עם מנכ"ל חברת פייזר, לצד שר הבריאות ובכירי משרדו. אין חשש למחסור בחיסונים. מטעמי חיסיון, מספר החיסונים המדויק אינו מתפרסם. אזרחי ישראל שלא התחסנו צריכים ללכת להתחסן, יש חיסונים לכולם. בנט הוסיף כי "ננצח את הדלתא רק אם קצב ההתחסנות יגבר על קצב התפשטות המגיפה".
במקביל, הערב הודיע משרד הבריאות כי במסגרת ההגבלות החדשות שייכנסו לתוקף ביום ראשון, התו הירוק ייאכף בתי כנסת עם 50 מפללים ויותר. במסגרת הרחבת התו הירוק, נזכיר, הוא יחול כעת בכל מקום סגור, ובכל כמות משתתפים: באולמות וגני אירועים, כנסים, אירועי תרבות וספורט, בישיבה בבתי אוכל, במכוני כושר וסטודיו, בתי מלון, בתי קולנוע.
3 צפייה בגלריה
קריאת המגילה בביתר עילית
קריאת המגילה בביתר עילית
מתפללים בבית כנסת, ארכיון. תו ירוק - עם 50 ויותר
(צילום: שלו שלום)
במתחמים בהם פועל תו ירוק, תתאפשר כניסה עבור מחוסנים ומחלימים או באמצעות בדיקת קורונה שלילית. בשלב זה ימשיך לחול התו הירוק רק על בני 12 ומעלה, והחל מיום שישי ב-20 באוגוסט יחול התו הירוק מכל גיל.
במשרד הבריאות הזכירו כי במקביל, ביום ראשון הקרוב אדם שלא התחסן יורשה להיכנס למתחמים בתו ירוק רק באמצעות הצגת בדיקה מהירה שבוצעה 24 שעות לפני מועד הכניסה. בדיקות מהירות לא יבוצעו בקופות החולים אלא במתחמי בידוק ייעודיים, ומימון הבדיקה יהיה על חשבון הנבדק (כאשר יחול התו הירוק גם על בני 12-1, בדיקות מהירות עבורם יהיו ללא תשלום).
התו השמח נותר בתוקף, ללא שינוי במתווה (ילדים יוכלו להיכנס באמצעות בדיקת PCR שבוצעה בקופת החולים או בתחנת פיקוד העורף, וזאת עד ל-20 באוגוסט).

ביום ראשון תיכנס לתוקף גם החובה לעטות מסכות בחללים פתוחים בהתקהלות בת 100 אנשים ויותר. משרדי הממשלה יעברו למתכונת עבודה בהיקף של 50% נוכחות במשרד, כאשר מנכ"ל המשרד יהיה רשאי לבצע התאמות במקרים חריגים. הממשלה המליצה למגזר הפרטי גם כן לעבור לעבודה מהבית.
בנוסף, מיום זה תחול חובת בידוד למבוגר מחוסן שמטפל בקטין שגילו מתחת לגיל 12 או בחסר ישע אשר התגלה כמאומת. ביום ראשון תפורסם גם רשימת צבעי המדינות המעודכנת, והיא תיכנס לתוקף בתוך שבוע לאחר מכן.
פורסם לראשונה: 20:21, 05.08.21