ראש הממשלה בנימין נתניהו התראיין אמש (שישי) לרשת NPR האמריקנית, שם לקראת סוף הריאיון הטלפוני שערכו עימו השמיעו לנתניהו אזרחים שמאוכזבים ממנו בעקבות מחדל 7 באוקטובר. אחת מהן היא מרגלית צור, שהוצגה כמי שנכדה משרת בצה"ל. היא אמרה: "אני לא סומכת על הממשלה, על ביבי קודם כל, בשבילי הוא חושב רק על עצמו". השני הוא אליהו מרימי, נהג מונית בתל אביב שהעיד על עצמו כמי ש"תמיד הצביע לליכוד": "אחרי מה שקרה אני לא יודע מה לחשוב על כל מי שיושב בממשלה הזאת, בצבא, במודיעין, לא סומך על אף אחד יותר".
נתניהו, שהאזין לאזרחים הזועמים, הודה: "כמובן שהקולות האלה שאנחנו שומעים הם קולות של אכזבה, זה ברור. איך הם יכולים לא להיות מאוכזבים אחרי דבר כזה? זה מובן".
3 צפייה בגלריה
מסיבת עיתונאים
מסיבת עיתונאים
נתניהו מבין את האכזבה, ומדבר על היום שאחרי ברצועה
(צילום: Abir Sultan/Pool Photo via AP)
ראש הממשלה, שממשיך להתראיין בינתיים רק לרשתות אמריקניות בעוד מול העיתונאים בישראל הסתפק בכמה מסיבות עיתונאים, הוסיף כי מאז החלה המלחמה "ישראל מאוחדת כמו שהיא לא הייתה קודם. גם הממשלה שלי מאוחדת, אני הזמנתי חלק משמעותי מהאופוזיציה לממשלה, חלק נענו לקריאה שלי והקמנו קבינט מלחמה. הקבינט מאוחד ואנחנו מחויבים לעשות שלושה דברים: להשמיד את החמאס, להחזיר את החטופים ולהבטיח עתיד אחר בעזה".
באותו ריאיון הוא התייחס ל"עתיד אחר" בעזה וטען כי ישראל חייבת לשמור על "אחריות צבאית כוללת" ברצועת עזה "בעתיד הנראה לעין". נתניהו הוסיף כי "ברגע שנביס את חמאס, עלינו לוודא שאין חמאס חדש, אין תחיית טרור, וכרגע הכוח היחיד שמסוגל להבטיח זאת הוא ישראל". הוא הוסיף כי "צריכה להיות שם ממשלה אזרחית", אך סירב לומר מי הוא חושב שזו תהיה.
3 צפייה בגלריה
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ואבו מאזן בקבלת הפנים לביידן בבית לחם
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ואבו מאזן בקבלת הפנים לביידן בבית לחם
"הרשות מלמדת ילדים שצריך להשמיד את ישראל"
(צילום: רויטרס)
3 צפייה בגלריה
אסמאעיל הנייה ויחיא סינוואר חוגגים במוקד ההתפרעויות בעזה
אסמאעיל הנייה ויחיא סינוואר חוגגים במוקד ההתפרעויות בעזה
צריכים לוודא שלא יקום חמאס "אחר". נתניהו על היום שאחרי
הוא השווה את חמאס למשטר הנאצי ואמר כי "כשאתה מנצח משטר נאצי אתה תוודא שגרמניה לא תתחמש שוב, ואתה גם דואג שהנאצים ייעלמו. אותו הדבר שעשו בניצחון מול יפן, וידאת שיהיה שינוי תרבותי ביפן. אנחנו צריכים שינוי תרבותי בכל ממשל אזרחי בעזה, זה לא יכול להיות שיממנו טרור. צריך להילחם בטרור".
לדבריו, גם הרשות הפלסטינית נכנעת לטרור. "מה שעושה הרשות הפלסטינית בגדה - היא מלמדת ילדים פלסטינים שצריך להשמיד את ישראל. הם משלמים על הרג, הם משלמים למשפחות של מחבלים על רצח של יהודים". הוא סיכם: "אנחנו יכולים לתת לעזה עתיד אחר, אתה אומר איך יהיה לדור הזה עתיד שונה? בדיוק בדרך שלעם הגרמני היה דור אחר ולאנשים ביפן היה עתיד שונה כי חיסלתם את המשטרים הרעלים האלו עם העריצות".
"הפתרון שאנחנו צריכים זה משהו שבו אנחנו מחליפים את המצב הקיים בדבר שידאג לעתיד ולשלום בין ישראל לבין הפלסטינים, שידאג לשקם את עזה ולחסל את עריצות הטרור שהכניעה את תושבי הרצועה, אני חושב שזה הדבר היחיד שיהיה התקווה לשלום והתקווה היחידה עבור הפלסטינים".
פורסם לראשונה: 23:46, 17.11.23