עוד קורבן לאלימות המשתוללת ברחובות הערביים: חליל ג'עו, בן 25 מאום אל פחם, נרצח לפנות בוקר (יום שלישי) ביריות בעיר. הוא פונה תחילה למרכז הרפואי העמק בעפולה במצב אנוש, שם נקבע מותו. המשטרה פתחה בסריקות אחר היורים ובאיסוף ממצאים מזירת הרצח.
ג'עו נרצח כשיצא לעבודתו. אלמונים ירו בו מתוך רכב חולף כשהיה במרחק 100 מטרים מביתו. לפני ארבעה חודשים אחיו, מאדי ג'עו, נורה בכניסה לבית ונפצע באורח קשה - ומאושפז עד היום בבית החולים.
4 צפייה בגלריה
בני משפחת ג'עו שנרצחו
בני משפחת ג'עו שנרצחו
ששת בני משפחת ג'עו שנרצחו בשנתיים האחרונות
קרוב משפחתו של הנרצח אמר:" בשעות הבוקר הבחנתי ברכב חשוד. אמרתי לחליל להיזהר, יש כאן רכב חשוד. באותו רגע הוא נורה". ג'עו היה אב לילדים בני 3 ושנתיים.
ג'עו הוא הקורבן השישי שנרצח מאותה משפחה בתוך שנתיים. זהו הנרצח ה-106 בחברה הערבית מתחילת השנה, שבה נרצחו שלושה מבני משפחת ג'עו - בינואר נורה למוות מוחמד נאסר ג'עו בשכונת אלמידאן באום אל פחם, וארבעה חודשים לאחר מכן ד"ר טארק ג'עו נרצח בעיר אחרי שאלמוני ירה יותר מ-17 קליעים לעבר רכבו בזמן שהסיע את משפחתו.
4 צפייה בגלריה
זירת רצח באום אל פחם
זירת רצח באום אל פחם
זירת הרצח באום אל פחם
(צילום: דוברות המשטרה)
אתמול בבוקר נורה למוות סלים חסארמה, תושב בענה בן 44, בכפר שבגליל העליון הסמוך לכרמיאל. צוותי רפואה שהוזעקו לזירה קבעו את מותו במקום. מתיעוד שהגיע לידי ynet נראים שני גברים במרדף אחר חסארמה, שמצידו מנסה להיכנס לאחד הבתים בכפר. השניים יצאו מרכבם וירו לעבר הקורבן. כוחות המשטרה הגיעו לזירת הירי ופתחו בחקירה. הרקע לאירוע - נקמת דם - במסגרת הסכסוך בין הצדדים נרצחו 14 בני אדם.
בשבוע שעבר נרצח עורך הדין גאנם ג'בארין (43), תושב אום אל פחם, בעת שיצא ממסגד. הוא פונה לבית החולים העמק בעפולה, שם מת מפצעיו. ג'בארין היה נשוי ואב לשני ילדים - בן ובת. קרוב משפחתו אמר: "אנחנו עוד לא יודעים מי פגע בו ומה הוא רצה ממנו. הוא היה אדם ישר ואהוב. לא הרגשנו כלל שהוא מאוים, אם הוא היה יודע שהוא מאוים הוא לא היה יוצא מביתו והולך למסגד".
4 צפייה בגלריה
עורך הדין גאנם ג'בארין. נורה בעת שיצא ממסגד ומת מפצעיו
עורך הדין גאנם ג'בארין. נורה בעת שיצא ממסגד ומת מפצעיו
עו"ד גאנם ג'בארין. נרצח בעת שיצא ממסגד

מאז שהמשטרה הקימה את יחידת סיף למיגור הפשיעה בחברה הערבית, יותר מ-30 בני אדם נרצחו ו-40 נפצעו בדרגות פציעה שונות. רק בשבוע שעבר נרצח ג'האד חמוד בן ה-33 מירי בכפר דיר חנא שבצפון. גם אז אלמונים ביצעו ירי מרכב חולף ופצעו את חמוד באורח אנוש ושניים נוספים באורח קשה ובינוני . השלושה הובהלו לבית החולים פוריה בטבריה, אולם שם נאלץ הצוות הרפואי לקבוע את מותו של בן ה-33.
שלשום אישרה הממשלה את התיקון לחוק, שנועד להרחיב את סמכויות החיפוש המשטרתי. התיקון, שאותו הביא לאישור שר המשפטים גדעון סער יובא לאישור הכנסת וצפוי לעבור. בישיבה דנו השרים באפשרות לחיפוש ללא צו בית משפט, אלא כשיש חשד סביר להשמדת ראייה. זאת, כהוראת שעה, ועל רקע העובדה ש-80% ממקרי הרצח בחברה הערבית לא מפוענחים.