2 צפייה בגלריה
טופס הבקשה לשחרור הצעצוע
טופס הבקשה לשחרור הצעצוע
מכונית הלגו וטופס הבקשה
יובל גונצ'רובסקי, אב לשניים מהוד השרון, בסך הכול רצה להעניק לבנו מתנה בדמות מכונית מרוץ מלגו, אך הוא לא ציפה שהמוצר שהזמין יעוכב בנתב"ג על ידי משרד התחבורה - בעקבות טעות של המכס שסיווגה את המשלוח כמוצר תעבורה.
לפני כמה שבועות הזמין יובל את המוצר לבנו הראל בן החמש מעלי אקספרס. הוא חיכה בסבלנות להודעה מחברת השילוח שהפריט שמיוצר בסין הגיע לישראל, אך זה לא קרה, עד אמש - אז קיבל גונצ׳רובסקי הודעת SMS מהחברה המשלחת Iלפיה המוצר שהזמין מעוכב בנמל התעופה על ידי משרד התחבורה. בהודעה אף התבקש יובל למלא טופס מקוון שממוען למשרד התחבורה ובו סעיפים רבים המסבירים לו על השלכות יבוא חלקי חילוף למכוניות ארצה.
"זה היה מאוד הזוי", שחזר גונצ׳רובסקי בשיחה עם ynet. "אני מניח שיש להם מנוע חיפוש שבו אם נכתב על מוצר 'רכב' - אז זה משייך אותו למשרד התחבורה. זה בעיקר משעשע, אני רק מקווה שזה ישתחרר ואוכל לקבל את הלגו לבני. אני מנכ"ל סטארט אפ שעוזר לחברות להבין מה נופל בין הכיסאות' וזו דוגמה מצוינות ללמה אנחנו קיימים".
האב המבולבל מילא את הטופס המדובר, שבו כתב בין היתר תחת הבקשה לתאר את החלק: "זה לגו מכונית בשביל ילד בן חמש", בתקווה שמישהו יעלה על הטעות.
ממשרד התחבורה נמסר: "מדובר בטעות מצערת של עמילות המכס בנתב"ג, שסיווגה בשוגג את משלוח הלגו כמוצר תעבורה. כתוצאה מכך נשלחה לבעל החבילה הודעה סטנדרטית שמיועדת למי שייבא מוצר תעבורה. משרד התחבורה פעל מול עמילות המכס לשחרר את החבילה לאלתר".