ראש הממשלה נפתלי בנט התייחס הערב (יום ב') עם המראתו לבחריין לראשונה לעימותים בשכונת שייח ג'ראח, שם הציב ח"כ איתמר בן גביר "לשכה פרלמנטרית". בתשובה לשאלת ynet על המהומות בשכונה בירושלים, אמר בנט כי "אנחנו לא זקוקים לפרובוקטורים שיבואו להדליק את האזור רק בשביל מטרות פוליטיות".
"המצב של הצתות בתי יהודים בעיר הבירה של ישראל הוא דבר שלא מתקבל על הדעת", אמר בנט על הצתת בית משפחת יושבייב, שרכבם הוצת תשע פעמים לפני כן. "לכן אני יכול להגיד לכם שכבר עכשיו משטרת ישראל מגבירה את רמת האבטחה ותדאג לאבטח את כלל תושבי העיר".
4 צפייה בגלריה
נפתלי בנט לפני ההמראה לבחריין
נפתלי בנט לפני ההמראה לבחריין
בנט לפני ההמראה לבחריין. התייחס גם לביקור במדינה המפרצית
(צילום: חיים צח, לע"מ)
4 צפייה בגלריה
איתמר בן גביר
איתמר בן גביר
איתמר בן גביר
(צילום: עמית שאבי)
"אבל אנחנו לא זקוקים לפרובוקטורים שיבואו להדליק את האזור רק בשביל מטרות פוליטיות", הוסיף ראש הממשלה ליד כבש המטוס. "אנחנו לא צריכים לא את עופר כסיף ולא את בן גביר ולא את טיבי שינהלו לנו את ירושלים. אנחנו נטפל בזה, נביא יציבות לעיר, ביטחון לתושבי העיר. זה התפקיד של ממשלת ישראל ולא של אף אחד".
בנט, שהמריא לבחריין, התייחס לפני עלייתו למטוס גם לביקור הצפוי. "זה אירוע מרגש. אני הולך לפגוש את המלך ואת יורש העצר בשורה של פגישות שהמטרה שלהן לצקת תוכן ואנרגיה לשתי המדינות", הוא אמר. בתקופה הסוערת הזו חשוב שדווקא באזור שלנו יצא מסר של שיתוף פעולה ורצון טוב ועמידה משותפת מול איומים".
לאחר דברי בנט, התייחס גם גורם מדיני בכיר לעימותים בשייח ג'ראח. "יש חשש שהפרובוקציות של חבר הכנסת איתמר בן גביר יגרמו להסלמה מול החמאס ויציתו תבערה", הוא קבע. "האירועים בירושלים גם מעמידים בסכנה את ביקורו של הנשיא הרצוג בטורקיה".
מוקדם יותר התייחס גם ראש הממשלה החליפי ושר החוץ יאיר לפיד להצבת ה"לשכה" של בן גביר בשייח ג'ראח. "בן גביר לא נמצא כדי להגן על התושבים. הוא נמצא כדי להבעיר את השטח כמו שעשה בעבר", אמר לפיד. "אם יש הבדלי גרסאות בין המשטרה לבין בן גביר - אין לי התלבטות - אני מאמין למשטרה. כל מי שמגיע בשביל לחולל מהומות ולגרום לאלימות אני מגנה את זה. אנחנו נגד אלימות זה לא סוד ששייח ג'ראח מקום נפיץ".

4 צפייה בגלריה
אמיר אוחנה עם איתמר בן גביר
אמיר אוחנה עם איתמר בן גביר
ח"כ אוחנה עם בן גביר, הבוקר. גנץ תקף: "מנסים לתפוס טרמפ פוליטי"
(צילום: חיים גולדיטש)
שר הביטחון בני גנץ האשים את בן גביר בניסיון לתפוס "טרמפ פוליטי על המצב", כלשונו. "חברי חברי הכנסת שמנסים לתפוס טרמפ פוליטי על המצב, ובהם גם ח"כ בן גביר – אתם פועלים נגד האינטרס הביטחוני, המדיני והחברתי של מדינת ישראל. תנו למדינה להפעיל את הכוח, ואל תלבו את האלימות. גם לנבחרי ציבור יש אחריות. זה לא משחק, מדובר כאן על חיי אדם", אמר גנץ. "מדינת ישראל תממש את ריבונותה ותשמור על החוק והסדר, בירושלים, ובכל מקום שתחת סמכותה. זו חובתנו, ואנו פועלים למען כל התושבים והאזרחים".
ראש האופוזיציה נתניהו אמר מנגד בחלק הסגור של ישיבת סיעת הליכוד: "אני מגנה בכל תוקף את מעשה האלימות נגד ח"כ איתמר בן גביר. זה לא 'שייח׳ ג'ראח', זאת ירושלים, זאת הבירה שלנו. אנחנו מאוחדים בדרישה מהמשטרה לשמור על הסדר והביטחון לתושבי שכונת שמעון הצדיק בדיוק כפי שאנו דורשים שהשקט והביטחון יישמרו בכל מקום במדינת ישראל".
במסגרת העימותים אמש בשכונה שבה חיים יהודים וערבים התעלף חבר הכנסת בן גביר מסיעת הציונות הדתית. הוא התעמת עם שוטרים, נפל אל הרצפה וקיבל מכה בראשו. בהמשך פונה לבית החולים הדסה עין כרם, משם שוחרר הבוקר. גורם במשטרה טען אמש כי בן גביר החל "לנסות להפריע לשוטרים ולדחוף אותם. השוטרים שהיו במקום ניסו להרגיע אותו ולמנוע את השתוללותו. אחד השוטרים אף קיבל ממנו מכה בפלג גופו העליון".
4 צפייה בגלריה
התפרעויות בשייח ג'ראח
התפרעויות בשייח ג'ראח
העימותים בשייח ג'ראח, אמש
(צילום: עמית שאבי )
לאולפן ynet אמר הבוקר בן גביר שהוא מעריך שהשר לביטחון פנים, עמר בר-לב, הורה למשטרה לפרק באלימות את ה"לשכה" שהקים. "רוצים לסתום לי את הפה, אני כמו עצם בגרון שלהם", אמר. "לדעתי מה שקרה כאן זה שעמר בר-לב נתן הוראה לפרק את הלשכה, לפרק את העוזרים שלי ובסוף גם לפרק אותי. אני כמובן הייתי המום - הם לא יכולים לגעת בחבר כנסת, הם לא יכולים לגעת בלשכה של חבר כנסת. הם אמורים לדעת את זה. וזה לא הקצין שחר מחסומי, שהרביץ ופעל - אלא זה עמר בר-לב שנתן את ההוראה".
לאורך שעות ארוכות אתמול נרשמו עימותים בין ערבים ויהודים בשכונה שבמזרח ירושלים. העימותים נמשכו לסירוגין מאז הצתת בית משפחת יושבייב ביום שישי האחרון. אחרי השעה 21:00 החלה המשטרה בניסיון לפנות את פעילי הימין שהגיעו ל"לשכה" של בן גביר, ובעימותים שהתפתחו נפצעו באורח קל שוטרת מג"ב וצעיר יהודי בן 18 שנפגע מרימון הלם. הסהר האדום הפלסטיני דיווח שטיפל ב-21 פצועים. לאורך היממה החולפת נעצרו 12 בני אדם בעימותים, תשעה מהם פלסטינים.