2 צפייה בגלריה
חשד לרצח ברחוב הרב רובינשטיין ביפו
חשד לרצח ברחוב הרב רובינשטיין ביפו
חמישה נאשמים בשני כתבי אישום. הזירה ביפו שבה נרצח דויכאת
סכסוך הכנופיות שהוביל לחיסולים באמצע הרחוב ביפו: הפרקליטות הגישה הבוקר (יום א') שני כתבי אישום נגד חמישה תושבי תל אביב בגין שני מקרי רצח ביפו בשנה שעברה.
כתב האישום הראשון שהוגש לבית המשפט המחוזי בתל אביב מייחס למוחמד כחיל, מוחמד דכה, מוחמד אבו נאר ומוחמד עיסא רצח בנסיבות מחמירות ועבירות נוספות. שעבאן אבו נאר הואשם בקשירת קשר לרצח. כתב האישום השני מייחס לנאשם החמישי, שעבאן אבו נאר, עבירת רצח וניסיון רצח.
על פי כתב האישום הראשון, שהוגש על ידי עורכי הדין גיא רוסו ואלעד דיין מפרקליטות מחוז תל אביב, בדצמבר 2019 התגלע סכסוך קשה בין כנופיית "כחיל-דכה", לבין כנופיית "תורכ ודויכאת-ג'ורבאן" ביפו, על רקע מאבקי כוח ושליטה על עסקי סמים. הסכסוך כלל בין היתר פגיעות אלימות הדדיות בין הכנופיות אשר הסלימו לכדי מעשי רצח. בעקבות הסלמת הסכסוך, כחיל, דכה, ומוחמד אבו נאר קשרו קשר עם עיסא, שהיה חברו הטוב של ראשד דויכאת, לרצוח את ראשד.

לאחר כמה ניסיונות שלא צלחו, ב-25 בספטמבר 2020, עת עמד המנוח בפקק תנועה ברחובות יפו, שנוצר בשל מחסום משטרתי, נצמד אל רכבו אופנוע ועליו שני מתנקשים. בעודם בנסיעה ירה אחד המתנקשים כמה יריות לעבר ראשד. מיד לאחר מכן עצרו המתנקשים בסמוך לרכבו וירו מטווח אפס כמה יריות נוספות לעבר ראשו ופלג גופו העליון. שוטרים שהיו במחסום רדפו אחר המתנקשים ואף ירו לעברם, אך אלה הצליחו להימלט.
לאחר הרצח נפגשו כלל הנאשמים ודנו בדרכים שונות לגרום למותם של חברי כנופיית תורכ. בפגישה שקלו הנאשמים כמה דרכים חלופיות להוצאה לפועל של הרעיון, בין היתר באמצעות טיל RPG או טיל לאו, מטען רב עוצמה המופעל מרחוק ובאמצעות רימונים.
2 צפייה בגלריה
ראשד דויקאת
ראשד דויקאת
נורה ברכבו על ידי מתנקשים. ראשד דויכאת, אחד הנרצחים
על פי כתב האישום השני, שעבאן אבו נאר שהה בפרדס דכה ביפו ביחד עם חוסן סטל, כאשר השניים הבחינו באופנוע אשר עליו רכבו באותה העת איברהים מוחמד המנוח ואדם נוסף. שעברן וחוסן זיהו בטעות את הרוכבים כבני משפחת תורכ עימם הם מסוכסכים.
שעבאן וסטל נכנסו לרכבם והחלו לעקוב אחרי האופנוע. כאשר האופנוע והרכב היו מקבילים זה לזה, הסיט שעבאן את הגה הרכב בצורה חדה ימינה אל עבר האופנוע, התנגש בו וגרם למותו של איברהים ולפציעתו של הנוסע השני. לאחר מכן נמלטו שעבאן וחוסן מהמקום. חוסן הודה והורשע במסגרת הסדר טיעון בעבירה של גרימת מוות ברשלנות.
עורך הדין גיא שמר, שייצג את חוסן סטל, מסר בתגובה כי "במסגרת הסדר טיעון נמחקה עבירת ההפקרה ומרשי חוסן סטל הורשע בעבירת גרם מוות ברשלנות. בית המשפט המחוזי בתל אביב קיבל את עמדתנו וגזר על מרשי עונש של עבודות שירות, אותו הוא מרצה בימים אלה. מרשי מכחיש בתוקף כל קשר לעבירת רצח או עבירה אחרת".