צה"ל פתח הבוקר (שישי) במצוד אחרי מחבל שירה לעבר מיניבוס ישראלי סמוך לצומת הפרסה, שבין ההתנחלויות דולב וטלמון שבמועצת בנימין. לפחות שישה נפצעו בחילופי האש עם המחבל, לאחר שגם מסוק קרב הוקפץ למקום, תקף את המחבל - ולבסוף חיסל אותו.
המחבל, מוג'אהד ברכאת מנסור, גרם נזק למיניבוס, אך לא היו נפגעים. כוחות צה"ל שהגיעו למקום ניהלו חילופי אש עם המחבל. הוא נמלט ואז החל המצוד אחריו, וחילופי האש בין הצדדים נמשכו. עד כה ידוע כאמור על לפחות שישה פצועים בירי בבנימין. אחד מהם במצב קשה, מצבו של פצוע קשה נוסף התייצב ומוגדר בינוני. מצבם של יתר הפצועים בינוני וקל.

3 צפייה בגלריה
 המיניבוס הירוי מניסיון הפיגוע בבנימין
 המיניבוס הירוי מניסיון הפיגוע בבנימין
המיניבוס מהפיגוע בבנימין
3 צפייה בגלריה
כוחות סמוך לזירת ניסיון הפיגוע בבנימין
כוחות סמוך לזירת ניסיון הפיגוע בבנימין
(צילום: דוברות מועצת בנימין)
מפקד אוגדת איו"ש ומפקד חטיבת אפרים הגיעו הבוקר לזירה כדי לנהל את הסריקות אחרי המחבל, בשטח פתוח באזור צומת הפרסה שבו יש צמחייה ושיחים.
כוחות רבים הוזעקו לשטח, כולל מספר כלי טיס שהוזעקו למטרות סריקה ותקיפה, במצוד שנמשך יותר מארבע שעות. ממסוק הקרב נורו שני טילים לעבר המחבל. אחד הטילים פגע בו והוא נהרג. לפי המידע שבידי מערכת הביטחון ברכאת מנסור היה בן 32, והתפטר ממשמר הנשיאות הפלסטינית לפני כעשור. הוא כלוא לשעבר, ומאז שהשתחרר עובד כרצף ונשוי עם ילדים.
3 צפייה בגלריה
טיל שנורה ממסוק קרה על המחבל שביצע את הפיגוע בבנימין
טיל שנורה ממסוק קרה על המחבל שביצע את הפיגוע בבנימין
טיל שנורה ממסוק על המחבל שביצע את הפיגוע בבנימין
בעקבות המצוד תושבי דולב נשארו ביישוב, ורק חלק ממוסדות החינוך נפתחו הבוקר. ראש מועצת בנימין, ישראל גנץ, אמר בזירה: "מתחילת המלחמה אנחנו מתריעים בדיוק על המקום הזה. אין שום הבדל בין עזה לכאן. צריך לתקוף את המחבלים בתוך העיירות והכפרים שלהם".
בעקבות הפיגוע, שרת התחבורה ושר האוצר יחד עם ראש המועצה החליטו על "קידום כביש המחבר בין גוש טלמונים לכביש 443 לתכנון וביצוע באופן מיידי". הכביש, כך נמסר, יאפשר יציאה נוספת לתושבי הגוש לירושלים ותל אביב. מהשרים נמסר: "הטרור הערבי מנסה להכות בנו מזה 100 שנים, הציונות מראשית דרכה משלמת מחירים כבדים ובד בבד מחזקת את אחיזתנו ברגבי הארץ. פיגוע הטרור הארור הבוקר הוא עוד תזכורת כואבת למלחמה המתנהלת נגד עם ישראל וביתר שאת מאז 7 באוקטובר".
בכתבה זו שולבו סרטונים ותמונות מהרשתות החברתיות בשימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. אם ידוע לכם מי צילם אותם - פנו אלינו במייל האדום.
השתתפו בהכנת הכתבה: עינב חלבי, רועי רובינשטיין
פורסם לראשונה: 08:15, 22.03.24