אם ראיתם בשבועות האחרונים ג'יפים יוקרתיים במיוחד שעליהם לוחיות רישוי אדומות של משטרת ישראל, זה לא אומר שהמשטרה קיבלה תוספת משמעותית לתקציבה. הסיבה היא שבעקבות מחסור ברכבים ממוגני ירי, הוחלט במחוז הצפוני של המשטרה, בצעד חריג, לעשות שימוש משטרתי ברכבים שאותם החרימה המשטרה בעבר מארגוני פשע.
1 צפייה בגלריה
yk13700435
yk13700435
ג'יפ מארגון פשע שהועבר לשימוש המשטרה
בכירי ארגוני הפשיעה, שחוששים מהתנקשויות בחייהם, נוהגים למגן מפני ירי את מכוניות היוקרה שלהם. וכך בין הרכבים שנראו בכבישי הצפון עם לוחית רישוי משטרתית, היה למשל גם ג’יפ היוקרה “רוביקון” שהפך לאחרונה לנפוץ במיוחד בקרב ארגוני הפשיעה, ומחירו נאמד בכ-400 אלף שקלים.
עם תחילת המלחמה אישרה ועדת החוץ והביטחון של הכנסת לצה”ל להוציא צווים ללקיחת רכבים אזרחיים שנמצאים בבעלות פרטית. על פי החוק, גם שר הביטחון הוא בעל סמכות להוציא צווים לתפיסת רכבים אזרחיים, על מנת שייתנו מענה לצורכי מערכת הביטחון בעקבות חוסרים. בעבור השימוש ברכבים אלו על מערכת הביטחון לשלם לאזרח שממנו נלקח הרכב דמי שימוש חודשיים והיא אף אחראית לכל נזק שיגרם לו.
גורם במשטרה הסביר: "עם פרוץ המלחמה נרשם מחסור ברכבים ממוגני ירי, שלהם זקוקה המשטרה. על מנת להשלים חוסר זה, ועל מנת שהמשטרה תמשיך בפעילותה המבצעית באזור הצפון, שחולש גם על גבולות ישראל, הוחלט לא להשתמש בצו, אלא לקחת רכבים שכבר נמצאים במגרשים המשטרתיים, אחרי שחולטו והוחרמו ממשפחות פשע באזור הצפון, במסגרת מאבק המשטרה באותם ארגונים".
לפי הגורם המשטרתי: "בימים אלו המחסור הושלם, למשטרה סופקו רכבים ממוגנים, והשימוש ברכבי העבריינים הופסק".