1 צפייה בגלריה
ניר שקד בכיר במשרד החינוך חשוד בהטרדות מיניות ומעשה מגונה
ניר שקד בכיר במשרד החינוך חשוד בהטרדות מיניות ומעשה מגונה
טענות קשות. ניר שקד
נציבות שירות המדינה מנהלת לאחרונה חקירה משמעתית נגד סמנכ"ל הון אנושי של משרד החינוך, ניר שקד, בחשד לביצוע עבירות של הטרדה מינית, מעשה מגונה והתנכלות כלפי עובד שהיה כפוף למרותו.
לטענת המתלונן, שקד התבטא כלפיו באופן מיני ובוטה, נהג לצפות בסרטים פורנוגרפיים ולאונן בנוכחותו חרף בקשותיו שיימנע מכך, ואף דרש ממנו להתלוות אליו לחדרי מלון ולשוחח איתו בזמן שהתקלח עירום לנגד עיניו.
לטענת המתלונן, כשמחה על ההתנהלות הפוגענית וסירב לשתף פעולה החל שקד להתנכל לו, שלל ממנו סמכויות, ניסה להעבירו לתפקיד אחר ואף הביא לפגיעה כלכלית במתלונן תוך שימוש ציני בהגבלות הקורונה. לאחר שהחלה החקירה יצא שקד לחופשה ומאז לא שב לעבודתו. הוא נחקר מספר פעמים על ידי נציבות שירות המדינה ולאחרונה החל שם הליך לבחינת השעייתו.
מנציבות שירות המדינה נמסר כי "הנציבות רואה בחומרה כל אירוע של הטרדה מינית, ולפיכך אירועים שכאלה מטופלים במלוא חומרת הדין, והיא מזמינה מי שנפגע או נפגעת הטרדה מינית לפנות ולהגיש תלונה לאגף המשמעת".
עו"ד אילה הוניגמן, המייצגת את ניר שקד, מסרה בתגובה: "מרשי הינו מנהל בכיר ומוערך ביותר בשירות הציבורי, אשר שמו המקצועי וערכיותו הולכים לפניו מזה שנים. מרשי כופר מכל וכל בטענות נגדו. מדובר בעלילת שווא חסרת בסיס, על רקע דרישתו של מרשי להעביר את המתלונן מתפקידו בשל חוסר שביעות רצון מקצועית ממנו. מרשי יוכיח חפותו במקומות הראויים לכך ולא באמצעות התקשורת".