1 צפייה בגלריה
חסן נסראללה
חסן נסראללה
חסן נסראללה בנאומו, היום
מנהיג חיזבאללה, חסן נסראללה, אומר כי ישראל לא הצליחה למנוע מארגונו לייצר טילים מדויקים. "יש בידינו יכולת להמיר את אלפי הטילים שבידינו לטילים מדויקים. אנחנו עושים זאת כבר שנים", הוא אמר האחר הצהריים (רביעי) בנאום באירוע לזכרם של בכירי ארגון הטרור בעבר.
את נאומו נשא נסראללה בדיוק ביום שבו הוא מציין 30 שנה לכניסתו לתפקיד מזכ"ל חיזבאללה - אחרי שישראל חיסלה את קודמו עבאס מוסאווי ב-16 בפברואר 1992. "בעוד חודש נציין 40 שנה להקמת חיזבאללה, 40 אביבים", אמר בפתח דבריו. "הפלישה בשנת 1982 הייתה איום על ההתנגדות בכללותה, אבל קודם כל על לבנון. הכיבוש של ישראל היה יכול להימשך כפי שהוא נמשך בפלסטין. התנגדות היא זו שהגנה על לבנון. לשם כך הוקם חיזבאללה - לשמור על העצמאות של לבנון, על הזהות שלה".

כפי שהוא עושה כמעט תמיד מאז מלחמת לבנון השנייה ב-2006, נאם נסראללה בשידור חי ממקום מחבואו ולא הגיע לנאום מול הקהל. הוא טען כי ישראל לא הצליחה להשיג את מטרת התקיפות נגד יעדים בסוריה שנועדו למנוע העברת ציוד לדיוק טילים ללבנון. "ישראל טוענת שהמערכה שבין המלחמות היא הצלחה מבחינתה, שהיא מכה בהתנגדות הלבנונית באמצעות התקיפות בסוריה. היא מנסה למנוע כך את העברת נשק מתקדם להתנגדות בלבנון, אבל יש בידינו יכולת להמיר את אלפי הטילים שבידינו לטילים מדויקים. אנחנו עושים זאת כבר שנים".
נסראללה שב וציין כי לארגונו יש כעת יכולת להפעיל רחפנים וטען הוא בלם את היכולת של ישראל להפעיל רחפנים בלבנון. "לפני כמה שנים התחלנו גם לייצר רחפנים. ניצבנו בפני איום והיו לנו שתי אפשרויות: להיכנע בפני האיום או להפוך אותו להזדמנות. קיבלנו החלטה להיאבק ברחפנים הישראליים, וכבר אמרתי שבמהלך השנתיים האחרונות יש ירידה משמעותית במספר הרחפנים הישראליים שפועלים בשמי לבנון. הם היו אוספים מידע, אבל היום כבר לא. אם רחפן נכנס כיום ללבנון הוא צריך הגנה של חיל האוויר. האויב מנסה להפעיל סוכנים בלבנון כדי לכפות על היעדר יכולת הרחפנים".
מנהיג חיזבאללה הוסיף: "אנחנו אלה ששומרים על הזהות של לבנון כמדינה בעלת חירויות. הטילים שלנו הם אלה ששומרים על החיים במדינה ועל גבולותיה".