אחרי שבועיים שבהם היה סגור, מתאם פעולות הממשלה בשטחים הודיע הערב (שבת) כי בתום הערכת מצב ביטחונית הוחלט לפתוח מחדש את מעבר ארז לכניסת פועלים מרצועת עזה. המעבר ייפתח מיום ראשון, לראשונה מאז שנסגר ב-3 במאי לקראת אירועי יום הזיכרון ויום העצמאות. סגירת המעבר הוארכה אז בעקבות הפיגוע באלעד במוצאי יום העצמאות. "המשך המדיניות האזרחית תתאפשר בהתאם להערכת המצב ולשימור היציבות הביטחונית", מסר מתאם פעולות הממשלה בשטחים.
6 צפייה בגלריה
פועלים פלסטינים חוצים מרצועת עזה לישראל במעבר ארז
פועלים פלסטינים חוצים מרצועת עזה לישראל במעבר ארז
פועלים פלסטינים חוצים מרצועת עזה לישראל במעבר ארז, ארכיון
(צילום: AFP)
שר המשפטים גדעון סער מתח ביקורת על ההחלטה, ומסר: "חידוש הכנסת פועלים מעזה לעבודה בישראל בעת הזאת - אינו צודק ואינו נכון. את סינואר וחמאס, שעוסקים בהסתה ובטרור ללא הפסקה, יש להוציא מאזור הנוחות שלהם".
בתוך כך, מנהיג חמאס יחיא סינוואר הגיע היום לביקור במטה רשת אל-ג'זירה בעזה, כסולידריות עם הרשת הקטארית בעקבות מותה של הכתבת שירין אבו עאקלה. סינוואר התייחס בין היתר לשיח סביב חיסולו. "אני מוכן להתראיין בשידור ישיר עכשיו. אנחנו לא מפחדים מהאיומים הישראליים, לא לוקחים את ישראל בחשבון וגם לא ניקח".
לדברי סינוואר, "הם אוהבים להציק אבל הם פחדנים. מי שקיבל את ההחלטה להפציץ את משרד אל-ג'זירה בעזה (כוונתו למגדל התקשורת שהופצץ במבצע "שומר החומות" - א"ל), הוא אותו אחד שקיבל את ההחלטה להתנקש בחייה של שירין אבו עאקלה. אבו עאקלה נרצחה יותר מפעם אחת - ראשית, כאשר ירו בה, ולאחר מכן בניסיונות למנוע את ההלוויה שלה. לפשעים האלו אין תוקף התיישנות".
6 צפייה בגלריה
ביקורו של יחיא סינוואר במטה רשת אל ג'זירה כסולידיות למותה של העיתונאית שירין אבו עאקלה
ביקורו של יחיא סינוואר במטה רשת אל ג'זירה כסולידיות למותה של העיתונאית שירין אבו עאקלה
סינוואר בביקור מטה אל-ג'זירה בעזה, היום
בתוך כך, ולקראת יום הנכבה שיציינו מחר הפלסטינים, הזהיר חמאס מפני עליית יהודים להר הבית מחר, שבו יצוין בתאריך העברי פסח שני. בהודעה מטעם ארגון הטרור נמסר כי "פריצה למסגד אל-אקצה מחר ביום הנכבה ואישור של ישראל לכך היא הסלמה מסוכנת ומשחק ברגשותיהם של העם הפלסטיני והאומה הערבית, והיא דוחפת להתנגשות שישראל תישא באחריות עליה". בחמאס קראו למוסלמים להגיע בהמוניהם למתחם ההר מחר.