547 אלף דו"חות נרשמו נכון להיום (שלישי) מכניסתן של תקנות הקורונה לתוקף. במשטרת ישראל מפרסמים את נתוני האכיפה מהסגר הנוכחי ואומרים על רקע הטענות לאכיפה "רכה" במגזר החרדי, כי "אנחנו לא בוררים בין אדם לאדם".
1 צפייה בגלריה
מחסומי משטרה במחלף נחשונים
מחסומי משטרה במחלף נחשונים
ארכיון
(צילום: יריב כץ)
אלא שמהנתונים שמפרסמת המשטרה עולה כי בסגר הנוכחי נרשמו 26 דוחות ל-10 אלף איש באוכלוסייה החרדית, 59 דוחות ל-10 אלף איש באוכלוסייה הכללית, ו-80 דוחות ל-10 אלף תושבים במגזר הערבי. המשטרה אמרה עוד כי היא מבצעת את רוב האכיפה - כ-80% - בערים האדומות והכתומות.
"אנחנו עובדים לפי גזרות", אמר ראש אגף המבצעים במשטרה, ניצב אמנון אלקלעי. "אם יש אדם שמפר את ההנחיות - הוא מקבל דוח. אנחנו עובדים לפי מוקדי התחלואה. לשם אנחנו שולחים כוחות. לאחרונה יצאו כל מיני פרסומים שיש הבחנה בין מקום המגורים. כשמסתכלים על נתונים צריך להיזהר מראייה שטחית כי יש הרבה משתנים".
למרות המספרים, אומר ניצב אלקלעי כי המשטרה מבצעת אכיפה במגזר החרדי, וכי רובו שומר על ההנחיות. "החרדים זה לא גוש אחד. יש הרבה זרמים וחסידויות. היות שנוצר שיח ציבורי, אי אפשר להתייחס לזה כמקשה אחת. כשאתה אוכף התקהלות או בית כנסת, זו לא כמו אכיפה של עטיית מסכה.
"אנחנו אוכפים אכיפה שוויונית ואחידה. מה שמעניין אותנו זה מוקדי התחלואה ומוקדי ההפרות. מבחינתנו כל אזרח חשוב, בין אם הוא חרדי או חילוני. המשטרה רואה את עצמה גוף חשוב לצמצום התחלואה שהמשימה העיקרית שלו היא לסייע. לא צריך לראות את כמות האירועים החריגים ולגזור על הכלל".
במשטרה מבהירים עוד לגבי הפרסומים שלפיהם יש פחות אכיפה ביישובים חרדיים, כי מכיוון שהנתונים נלקחו מהמרכז לגביית דוחות, לא ניתן ללמוד על זהות מפר העבירה, מכיוון שהמשטרה מתבססת על מיקום העבירה בעוד שהמרכז לגביית דוחות מתבסס על כתובתו של האדם שעבר עבירה או הפר הנחיה.