שר החוץ ישראל כ"ץ נפגש היום (א') עם שרת החוץ של סלובניה, טניה פאיון, ומתח ביקורת חריפה על השרה שבוחנת אפשרות להכיר באופן חד-צדדי במדינה פלסטינית.

1 צפייה בגלריה
פגישת ישראל כ"ץ עם טניה פאיון שרת החוץ של סלובניה
פגישת ישראל כ"ץ עם טניה פאיון שרת החוץ של סלובניה
פאיון וכ"ץ, היום. ביקש לפעול נגד איראן
(צילום: שלומי אמסלם, לע״מ)
במהלך הפגישה המתוחה, שבה השתתפו גם משפחותיהם של החטופים עודד ליפשיץ, יוסף וחמזה אלזיאדנה ואלמוג מאיר ג'אן, אמר השר כ"ץ למקבילתו: "עכשיו אתם רוצים להכיר במדינה פלסטינית? אחרי הטבח של 7 באוקטובר? הכרה חד-צדדית במדינה פלסטינית תהיה פרס לחמאס ואיראן. מדינה כזו, אם תקום, תישלט על-ידי חמאס ואיראן. אנחנו מצפים ממדינות ידידות כמו סלובניה לתמוך בישראל בשעה קשה זאת ולא לפעול נגדה. ישראל לא תתפשר על הביטחון שלה".
שרת החוץ הסלובנית השיבה: "אנחנו לא נגד ישראל, אבל העמדה שלנו ברורה. אנחנו בעד שלום. אנחנו רוצים למנוע פגיעה באזרחים, צריך לעצור את זה פה. צריך להכניס יותר סיוע הומניטרי. זאת הזדמנות להפסקת אש, אפילו זמנית".
שר החוץ כ"ץ ענה לדברים: "כל הפסקת אש חייבת להיות קשורה בשחרור החטופים. אם אתם רוצים למנוע פגיעה באזרחים, עליכם להפעיל לחץ על חמאס. הוא זה שמשתמש באזרחים כמגינים אנושיים. הלחץ שלכם צריך להיות עכשיו על חמאס ועל המדינות שמשפיעות עליו, לשחרר את החטופים ולהניח את נשקו. הכרה במדינה פלסטינית זה מסר לקיצונים - תמשיכו לטבוח ולחטוף, כל צעד של הכרה במדינה פלסטינית יפגע בעסקה לשחרור החטופים".
בהמשך שר החוץ כ"ץ ביקש משרת החוץ הסלובנית לפעול נגד איראן: "צריך לפעול נגדם באיחוד האירופי, באו"ם ובכל החזיתות. אני מבקש שתצביעו בעד הרחבת הסנקציות על הטילים והכטב"מים של איראן ושתכריזו על משמרות המהפכה כארגון טרור".
בציוץ שהעלתה השרה לרשת X, היא קראה לישראל להימנע ממתקפה על רפיח, ואמרה כי הכרה במדינה פלסטינית, "אינה עוד בעיה עבור סלובניה". עוד כתבה: "אם לא תהיה הפסקת אש, כמו גם לא מאמצים רציניים לשלום בר קיימא, מועד ההכרה בפלסטין מתקרב במהירות". סלובניה, נציין, חברה במועצת הביטחון של האו"ם.