עדי ראיה לאירוע הדקירה בצומת סגולה שבפתח תקווה בצהריים (ד'), שבו נרצח גבר בן 39, אב לארבעה מפתח תקווה, סיפרו ל-ynet כי השוטרים היססו לירות בדוקר. אחד מהם, מימון דיין, הוסיף: "אם לא היה אזרח גיבור שרץ אחרי המחבל הוא היה דוקר עוד כמה. באותו זמן שמעתי את אחד השוטרים אומר לשני 'תיזהר'. מה זה השטויות האלה?".
החשוד הוא חליל דויכאת, בן 46 מאזור שכם ואב לשישה ילדים. ככל הידוע לכוחות הביטחון, הוא לא משתייך לארגון טרור, הוא בעל אישור תעסוקה בישראל וללא עבר ביטחוני. לפי בדיקה ראשונית, לדויכאת רקע של בעיות נפשיות והוא טופל לאחרונה על ידי גורמי בריאות ורווחה ברשות הפלסטינית. הוא נתפס בתום מרדף של אזרח שרץ אחריו עם אלה. האזרח צעק "מחבל, מחבל" ולבסוף תפס אותו. המשטרה הגיעה ועצרה את החשוד, שהועבר אחר כך לידי השב"כ.
4 צפייה בגלריה
התפיסה של החשוד בדקירה בצומת סגולה פתח תקווה
התפיסה של החשוד בדקירה בצומת סגולה פתח תקווה
"פחדו לירות". תפיסת החשוד בדקירה בפתח תקווה
(באדיבות מסעדת סושי מרקט)

4 צפייה בגלריה
חליל עבד אלחאלק מוחמד דויכאת
חליל עבד אלחאלק מוחמד דויכאת
החשוד, חליל דויכאת
4 צפייה בגלריה
הסכין איתו דקר החשוד את ההרוג
הסכין איתו דקר החשוד את ההרוג
הסכין שנמצאה אצל החשוד
(צילום: דוברות משטרת ישראל)
דיין המשיך: "עמדתי פה עם הרכב וראיתי אותו רץ. לא עם סכין, עם חרב. זו בושה. אזרח שרץ עם נבוט השתלט עליו, והשוטרים פוחדים. אין לי טענה נגדם. הם מפחדים ממח"ש. איך הגענו למצב שהשוטרים מפחדים לירות? לא יודעים מאיזה כיוון חלילה יצלמו אותם. היו צריכים לירות בו, הוא מולם, מה זה טייזרים מרחוק? מה זה? צריך לחסל אותו".
הוא הוסיף: "בשביל מה צריך את המחבל? לבג"ץ? שידונו להרוס לו את הבית, לא להרוס לו. הוא הרג בן אדם, הוא הרג משפחה. אנחנו מידרדרים. אני מצביע ימין אבל הליכוד לא יקבלו את הקול שלי יותר. יקבל את הקול מי שיהיה חזק".


4 צפייה בגלריה
זירת אירוע הדקירה בפתח תקווה
זירת אירוע הדקירה בפתח תקווה
זירת אירוע הדקירה בצומת סגולה
(צילום: שאול גולן)
קובי פוקס שירד מאוטובוס בצומת סגולה לאחר האירוע, תיאר את ההתרחשות וטען כי לא מדובר היה במרדף של ממש. לדבריו, "אני רואה שרודפים אחרי מישהו. הוא הלך רגיל, אפילו לא ברח, ותוך כדי אני שומע צרחות של 'משטרה' ו'מחבל'. עצרו אותו".
לדבריו, לאחר שהאוטובוס שממנו ירד חלף, הוא ראה את הפצוע והציע לו עזרה. "הוא נדקר בבית החזה פעמיים. התחלתי לדבר איתו, הצעתי עזרה. הוא אמר לי 'אני דקור, אני דקור, אני דקור'. הייתי עם עוד שני אנשים. סימנו לצוות ההצלה, הגיע אמבולנס של איחוד הצלה והתחיל לטפל בו. לאחר מכן הגיעו שאר צוותי הצלה וטיפלו באירוע".
בתום מאמצי החייאה ולאחר שפונה על ידי צוות מד"א לבית החולים בילינסון בעיר כאמור נקבע מותו של הגבר שנדקר.
ראש עיריית פתח תקוה, רמי גרינברג: "לצערי התבשרנו בשעות האחרונות על אירוע קשה שבו נרצח תושב העיר על ידי מחבל בן עוולה. אני מבקש להשתתף בצער המשפחה ולחזק אותה בשעתם הקשה. אני מודה לכוחות הביטחון וההצלה על פעילותם המהירה ועל תפיסת המחבל המתועב".