כ-200 מתושבי טייבה הפגינו הערב (ו') בכניסה לעיר ודרשו לבטל את ההגבלות המתוכננות עליה ועל ערים נוספו שמוגדרות "אדומות" במסגרת תוכנית "הרמזור", עקב תחלואת הקורונה הגבוהה בעיר. ב-30 הימים האחרונים אובחנו בה 544 חולים חדשים. במקביל להפגנה, בעירייה עתרו לבג"ץ בדרישה שלא לסגור את מערכת החינוך בעיר, אחת ההגבלות שכבר הוטלו על ערים אדומות. התשובה לעתירה צפויה להתקבל ביום ראשון.
2 צפייה בגלריה
הפגנה בטייבה בדרישה לבטל את הסגר
הפגנה בטייבה בדרישה לבטל את הסגר
מפגינים עם הילקוטים. ההפגנה בטייבה
(צילום: מוחמד שיח' יוסף)

בהפגנה השתתפו תלמידים שהגיעו אליה עם הילקוטים שלהם. "לא רוצים להישאר בבתים. לא להרוס אותנו", הם צעקו. אחת התלמידות אמרה: "אני לא מוכנה להישאר עוד בבית. חיכיתי שיפתחו את בתי הספר כי באמת נמאס לי לא להיות בלימודים. הקורונה הרסה אותנו ואנחנו לא רוצים עוד הרס נפשי".
ראש עיריית טייבה, עורך הדין שועאע מסארווה, אמר: "המסר הוא ברור. אנחנו נלחמים נגד הקורונה ודורשים מהתושבים לשמור על הכללים ולהימנע מההתקהלויות. אנחנו בעד סגר חלקי שיתחיל משעה 21:00 בלילה עד 5:00 לפנות בוקר".
2 צפייה בגלריה
הפגנה בטייבה בדרישה לבטל את הסגר
הפגנה בטייבה בדרישה לבטל את הסגר
(צילום: מוחמד שיח' יוסף)
הוא קרא פעם נוספת להפסקת החתונות שמתקיימות לדבריו "ברחובות ובשכונות" - אירועים המוניים שלפי אנשי מערכת הבריאות מהווים גורם מרכזי מאחורי התחלואה הגבוהה במגזר הערבי.
"אנו מבקשים מקבינט הקורונה וממשלת ישראל לא לסגור את בתי הספר כי התאמצנו מאוד בכדי שנחזור ללימודים. אין טעם לסגר מלא", הוסיף ראש העיר. "הנתונים בטייבה אינם מצדיקים סגר. בעיר מתגוררים 50 אלף תושבים וישנם 200 חולים פעילים. עברנו גם 1,3000 בדיקות קורונה ולצערי הם לא לקחו בעניין את הנתונים האלו".
מסארווה הזהיר גם כי הפגיעה הכלכלית והחינוכית עלולה להגדיל את היקף האלימות. "אל תתנו לבתי הספר לקרוס. ההורים עייפים והתלמידים חייבים להיות במסגרות. אל תשחקו בהם ככדורגל. אני אומר לגמזו - לפני שאתה מקבל החלטות תגיע ותשמע את האנשים וקבל נתונים מדויקים. בושה להתנהלות כזו בזמן חירום".