הרשויות בארצות הברית חושדות כי אדוארד לקלייר, תושב טקסס בן 57 שהורשע השבוע בתקיפה מינית ובאונס של קטין ומת זמן קצר לאחר מכן, שם למעשה קץ לחייו בעוד הכרעת הדין שלו נמסרת: מיד אחרי הרשעתו בסעיף האישום הראשון מבין חמישה שהוגשו נגדו נראה לקלייר שותה במהירות ובלי הפסקה את תכולתו של בקבוק פלסטיק שהיה מונח על שולחנו, וכשעה אחר כך הוא הוכרז מת.
3 צפייה בגלריה
ארה"ב אדוארד לקלייר הורשע אונס תקיפה מינית שתה רעל ב בית המשפט
ארה"ב אדוארד לקלייר הורשע אונס תקיפה מינית שתה רעל ב בית המשפט
אדוארד לקלייר. עורך הדין: "לא ראיתי שהחדיר משהו לבקבוק"
נגד לקלייר, מכונאי בצי האמריקני לשעבר, הוגש לפני שנתיים כתב אישום בגין תקיפת קטין שגילו 14 עד 17, ושלשום בערב (שעון ישראל) החלה ההקראה של הכרעת הדין במשפטו. מיד אחרי שהוכרז כי נמצא אשם בסעיף האישום הראשון ראתה אותו התובעת ג'יימי בק נוטל את הבקבוק, שבו לא נגע לדבריה עד לאותו הרגע, ו"פשוט שואב אותו", כלשונה.
גם עורך דינו של לקלייר, מייק הווארד, הבחין בכך: "הסתכלתי ושמתי לב שהוא שותה. היד שלו רעדה באותו זמן וחשבתי שהוא רועד בגלל הפסיקה, אבל הוא המשיך לשתות ולשתות". לדברי עורך הדין, מרשו הספיק לגמוע כמעט את כל תכולת הבקבוק.
כשהסתיימה הקראת ההחלטות בסעיפי האישום פונה לקלייר לתא מעצר סמוך, בעוד בית המשפט מתכנס כדי לקבוע את עונשו. התובעת בק סיפרה להנהלת בית המשפט על שראתה, וביקשה לשלוח נציגים שיבדקו את מצבו של לקלייר. כשהגיעו לתא הם מצאו אותו מקיא. לקלייר פונה באלונקה לבית החולים, חבר המושבעים נשלח הביתה – ו-45 דקות אחרי תחילת המהומה נקבע מותו.
כעת בודקים מה הכיל בדיוק הבקבוק שממנו שתה. עורך הדין הווארד הדגיש כי לא ראה את לקלייר מחדיר חומר כלשהו לתוכו.
3 צפייה בגלריה
פושע המלחמה פרליאק שותה את הרעל בבית הדין הבינלאומי ב-2017
פושע המלחמה פרליאק שותה את הרעל בבית הדין הבינלאומי ב-2017
פושע המלחמה פרליאק שותה את הרעל בבית הדין הבינלאומי ב-2017
(צילום: AP)
סיפורו של לקלייר מזכיר את זה של סלובודן פרליאק, גנרל קרואטי שבשנת 2017 התאבד בבית הדין הפלילי הבינלאומי לפשעי יוגוסלביה לשעבר, מיד אחרי שנדחה ערעורו על העונש שנגזר עליו, 20 שנות מאסר, בגין פשעי מלחמה. פרליאק נעמד בבית הדין על רגליו ושתה רעל מבקבוק. הוא הובהל לבית חולים, ואחרי שעות אחדות נקבע שם מותו.