היסטוריה בצה"ל: בשבועות הקרובים צפויה סא"ל ג', מפקדת ביחידה 8200, להתמנות לתפקיד סגנית מפקד היחידה לאחר שתועלה לדרגת אל"מ. זו תהיה הפעם הראשונה שבה אישה תמונה לתפקיד הבכיר ביחידת העילית של אגף המודיעין. ג' תהיה אחת משני סגני מפקדי היחידה ותהיה אחראית על תחום הדיגיטל.
עד כה ביצעה ג' בת ה-39 מגוון רחב של תפקידים בעולמות הסייבר, המודיעין והמטה, וכיום היא מפקדת מרכז סייבר. היא צפויה להוביל את מהפכת העליונות במידע והבינה המלאכותית באגף המודיעין.
2 צפייה בגלריה
היסטוריה בצה"ל: לראשונה תמונה אישה לסגנית מפקד יחידת העילית 8200.
היסטוריה בצה"ל: לראשונה תמונה אישה לסגנית מפקד יחידת העילית 8200.
לראשונה תמונה אישה לסגנית מפקד יחידת 8200. סא"ל ג'
(צילום: דובר צה"ל)
"זכיתי לשרת ביחידה 8200, שמשימתה לשמור על ביטחון מדינת ישראל. אחריותנו באגף המודיעין רחבה, החל מאיסוף המידע המודיעיני ועד מיצויו", אמרה סא"ל ג'. "לצד אנשי יחידה 8200 ואנשי אגף המודיעין אוביל את מהפכת העליונות במידע והבינה המלאכותית באופן אשר יאפשר מיצוי איכותי ומהיר לטובת קפיצות המדרגה המשמעותיות באפקטיביות המבצעית של צה"ל - בחשיפת האויב ובהשמדתו. אני מודה למפקדיי על האמון בי וביכולותיי".
ג' כאמור תועלה לדרגת אלוף-משנה, דרגה שבה נרשמה עלייה בשנים האחרונות בקרב נשים שהועלו אליה באגף המודיעין. בין אלו שהועלו דרגה - אל"מ ר', ראש מערך ביטחון מידע, אל"מ נ', קמ"נית פיקוד המרכז וראש זירת עומק בחטיבת ההפעלה של האגף, ועוד. אחת מהן אף זכתה בפרס ביטחון ישראל בשבוע שעבר.
2 צפייה בגלריה
יפעת תומר ירושלמי
יפעת תומר ירושלמי
האלופה השנייה בתולדות צה"ל. יפעת תומר ירושלמי
(צילום: דובר צה"ל)
באגף מכהנות גם ראשי זירות מבצעיות ביחידה, ראשות תחום בעולמות הסייבר ועוד. כך למשל, במבצע שומר החומות פיקדה על הזירה העזתית ב-8200, קצינה בדרגת סגן-אלוף מהיחידה.
ביום חמישי שר הביטחון בני גנץ קיבל את המלצתו של הרמטכ"ל רב-אלוף אביב כוכבי ואישר את מינויה של תא"ל יפעת תומר ירושלמי, יועצת הרמטכ"ל לענייני מגדר, לתפקיד הפרקליטה הצבאית הראשית במקום אלוף שרון אפק, בעקבות התייעצות עם היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט. בכך תהפוך תומר ירושלמי לאלופה השנייה בתולדות צה"ל.
מלשכתו של גנץ נמסר כי "תומר ירושלמי היא קודם כל משפטנית מעולה, ובעלת ניסיון ורקע נרחב בכלל התחומים של עשיית הפרקליטות הצבאית. אני בטוח שהיא תמלא את התפקיד באופן מצוין תוך התמודדות עם המשימות המורכבות שעל הפרק, ובהן המשך ההגנה על חיילי צה"ל, על הדין הבינלאומי וסיוע לדרג המבצעי במילוי תפקידו לפי החוק".