קבלן מוכר נרצח בראשון לציון, ברחוב הראשי בעכו נפתחה אש מאופנוע, וברמת השרון עלה קטנוע בלהבות - וכל זה תוך חצי יממה. כמה שעות אחרי הירי לאור יום בראשון לציון, נקבע מותו של הפצוע, קבלן בשנות השישים לחייו המתגורר בעיר. בתיעוד הדרמטי בפתח הכתבה הוא נראה יוצא ממונית, משוחח עם גבר - ואז נורה מטווח אפס.
צוות מד"א פינה אותו לבית החולים אסף הרופא שבבאר יעקב במצב קשה, ובבית החולים נקבע מותו אחר הצהריים.
3 צפייה בגלריה
תיעוד הרצח בראשון לציון
תיעוד הרצח בראשון לציון
משוחח עם הגבר ליד המונית
3 צפייה בגלריה
תיעוד הרצח בראשון לציון
תיעוד הרצח בראשון לציון
רץ לכיוון המונית, לאחר שנורה
מחקירה ראשונית עולה כי הקורבן הגיע במונית לרחוב פריימן בראשון לציון, למפגש עם אדם. כשירד מהמונית הוא שוחח קצרות עם אותו גבר, ואז נורה מקרוב. במשטרה מעריכים בשלב זה כי הקורבן הכיר את המתנקש. לאחר הירי רץ הקבלן שנורה בחזרה למונית, שהסיעה אותו לתחנת דלק בדרך המכבים, שם חבר לאמבולנס של מד"א.
את ההודעה על פטירתו של הקורבן בראשון לציון קיבלו בכירי משטרת מרחב השפלה במהלך טקס חילופי מפקדי המשטרה - המפקד הנכנס נצ"מ אלעד קליין החליף את נצ"מ יורם ברינה.

3 צפייה בגלריה
זירת ניסיון הרצח בעכו
זירת ניסיון הרצח בעכו
ירי ברחוב הראשי בעכו
(צילום: יאיר קראוס )

ירי לאור יום אירע גם ברחוב הראשי של עכו. בעלי חנות נרגילות ברחוב בן עמי, בן 35, נפצע קשה אחר הצהריים לאחר שרוכב אופנוע פתח לעברו באש, לעיני עוברי אורח.
כוחות שיטור החלו באיסוף ראיות וממצאים מהזירה במסגרת החקירה שנפתחה, לצד סריקות נרחבות לאיתור החשודים במעשה. הפצוע פונה למרכז הרפואי לגליל והצוות הרפואי החל להנשימו.
במקרה אחר, שגם בו הרקע ככל הנראה פלילי, עלה באש קטנוע ברחוב הלבונה ברמת השרון. כוחות משטרה וחבלה הגיעו למקום ועלה חשד כי מדובר בפיצוץ של מטען. החשד הוא שבעליו של הקטנוע פתח בנק אינטרנטי, שם קיבל מאנשים כספים שלא החזיר. לפני כשבועיים בוצע גם ירי לעבר ביתו. נסיבות האירוע עדיין נחקרות, והרקע כאמור כנראה פלילי.