משרד המשפטים בצרפת סופג בימים אלה ביקורת רבה בעקבות מירוץ קארטינג לאסירים, שנערך בבית הסוהר השני בגודלו במדינה. לפי הדיווחים בצרפת התחרות התקיימה באישור המשרד.
המשחקים התקיימו בכלא פרן, מדרום לפריז. ב-27 ביולי השתתפו האסירים, הסוהרים ותושבי האזור בשלל תחרויות ספורט בכלא, בהן משיכת חבל. ב"גרדיאן" הבריטי נכתב שהמשחקים התקיימו בהשראת "קו-לונטה", תוכנית ריאליטי צרפתית שמבוססת על תוכנית ריאליטי אחרת, "הישרדות".
4 צפייה בגלריה
מירוץ קארטינג לאסירים כלא פרן בצרפת
מירוץ קארטינג לאסירים כלא פרן בצרפת
התחרות בחצר הכלא. במשחקים השתתפו אסירים, סוהרים ותושבי האזור
ביום שישי עלה לרשת סרטון בן 25 דקות שמתעד את המשחקים שנערכו בבית הסוהר. הסרטון עורר כעס בצרפת, ושר המשפטים אריק דופון-מורטי אמר שהסרטון "מזעזע" ושאין ספק ש"שיקום אסירים לא כולל קארטינג". דופון-מורטי גינה את המירוץ, למרות שלפי העיתון "לה פיגארו" אגף התקשורת במשרד המשפטים אישר את קיום המשחקים, ואף צפה בסרטון לפני שעלה לאוויר.
בתקשורת הצרפתית נטען שהגורמים "הבכירים ביותר" במשרד המשפטים אישרו לערוך את התחרויות בכלא, ולהעלות את הסרטון לאוויר. גורם במשרד המשפטים אמר שבמשרד לא היו מודעים לכך שהאסירים יערכו מירוץ קארטינג. "דובר על אתגרי ספורט כמו משיכת חבל", הוא אמר.
4 צפייה בגלריה
שר המשפטים של צרפת אריק דופון מורטי
שר המשפטים של צרפת אריק דופון מורטי
שר המשפטים הצרפתי דופון-מורטי
(צילום: AFP )
התחרויות התקיימו באישור רשות בתי הסוהר בצרפת. מנהל הכלא הגן על ההחלטה לקיים את המשחקים, הודה למארגנים וציין שבאירוע נאסף סכום של 1,700 אירו שיועבר לצדקה. גורם בשירות בתי הסוהר בצרפת ציין שאף אחד מהאסירים שהשתתפו במשחקים בחצר הכלא לא הורשע ברצח או באונס, ושהמשחקים שנערכו בחצר הכלא לא עלו "אגורה" למשלמי המסים.
כלא פרן הוקם בסוף המאה ה-19. בבית הסוהר נמצאים יותר מ-2,000 אסירים וכ-100 אסירות.
באופוזיציה תקפו את משרד המשפטים ואת השר האחראי. אריק סיוטי ממפלגת "הרפובליקנים" אמר על תיעוד התחרות בכלא פרן: "בתי הסוהר שלנו הם לא אתרי נופש שבהם אסירים וסוהרים מתיידדים. זה סוג של צביעות מצדו של השר. או שהוא ידע - או שהוא לא ידע. הוא לא יכול לדרוש חקירה אם למשרד שלו נודע על האירוע, הוא חייב להסביר. התמונות האלה זעזעו הרבה צרפתים והרבה קורבנות. מאחורי כל אסיר יש קורבן, ואני חושב על הקורבנות".